Skogsvagn (Huggarvagnar)

Weimer

401 inlägg 145373 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#346147 min vagn står klar hos Weimer utanför Eksjö, dock var det leveransproblem med någon ventil till driften så jag väntar å väntar! Kört ut 78lass i gallringen nu med gamla vagnen å kanske 30 kvar, så det hade ju varit kul å få den innan det är klart!

FTG
Avatar Fallback

Re: Weimer

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346159 När man har så stor gallring så hade klart varit mumma att få testa en ny o större vagn, vad drar du med?

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#346161
Ängagärdet skrev:min vagn står klar hos Weimer utanför Eksjö, dock var det leveransproblem med någon ventil till driften så jag väntar å väntar! Kört ut 78lass i gallringen nu med gamla vagnen å kanske 30 kvar, så det hade ju varit kul å få den innan det är klart!

Va trevligt !! Prata med dom i går å då skulle din färdigställas å så skulle min in !! Blir spännande å få köra lite å se hur dom går !!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#346166 Kör med en NH TL90A, smidig som få i skogen!

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Karlsson_98  
#346169 Lägg gärna upp bilder sen som vi övriga kan dregla på :wink:

Avatar Fallback

Re: Weimer

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346181 Haha klart blå traktor ska ha blå vagn :D

Avatar Fallback

Re: Weimer

Hema  
#346203
gnisten83 skrev:Haha klart blå traktor ska ha blå vagn :D

Weimer är väl röd?

Avatar Fallback

Re: Weimer

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346211 Nu var jag trött när Weimer blir ihopblandat m vreten... :shock:

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#348151 Klar med gallringen 107 lass blev det, och som amen i kyrkan så är vagnen klar nu! :???: Var bara någon detalj som återstod att montera. Ska på besök till Weimer i morgon för att få lite hum om alla prylar och mojänger! Ska se om jag kan knäppa någon bild med.

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#348216
Ängagärdet skrev:Klar med gallringen 107 lass blev det, och som amen i kyrkan så är vagnen klar nu! :???: Var bara någon detalj som återstod att montera. Ska på besök till Weimer i morgon för att få lite hum om alla prylar och mojänger! Ska se om jag kan knäppa någon bild med.

Då måste du kolla på min med !!! Den håller dom på å färdigställer den med !!! Du måste rapportera å lägg gärna in en bild av min med !!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#348339 Dåså!
Nu har jag varit på studiebesök!
De hade tre vagnar under byggnation och för tillfället 7st på kö.
Just min stod inkppplad mot testaggregatet för tryckjustering på kran och driftventilpaketet.

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#348343 det va häftigt å se.. hoppas det såg bra ut ... måste ha varit som julafton å få vara där o kolla ?? :-BD

   TS
Avatar Fallback

Re: Weimer

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348346 Vad är de för däckdimension?

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#348347 Jodå, det ser bra ut, de var fullfart så hann inte prata så mycket med dom, smög runt å smekte lite på vagnen istället, det jag tänkte på var följande bra lösning på 4wd enheterna, beprövat system men med lite nytänk. Grymt kraftiga teleskopben. Smart genomtänkt kranpall och vagnsstyrning. Fina svetsar, och fint bearbetade detaljer, verkar inte vara bonnasmide iallafall!

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#348348 gissa om jag väntat på att du skulle lägga in bilder å kommentera lite !!! det va super snällt att du tog en bild på min å la in .. så nu e jag skyldig dej en tjänst .. tack än en gång !!!!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).