Jakt och Fiske

Jakt sökes from. vinter/vår 2016

5 inlägg 3091 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jakt sökes from. vinter/vår 2016

Viktor_gbg  
#345979 Hej!
35-årig göteborgare söker möjligheter till jakt, max en timmes resväg från Göteborg.

Jag får:
Jaga på din mark enligt överenskommelse

Du får:
Urtagna, flådda och hängda djur, redo för grillen
Predator- och skyddsjakt på räv, grävling, kanin, kråk- och måsfågel, gäss etc.
Övriga viltvårdsinsatser om så önskas och möjlighet finns
Ev. ersättning i pengar eller dagsverken

Inga köttanspråk - jagar främst för rekreation och nöjes skull, gärna även i jaktlag om någon vill fylla på med en gubbe till. Förespråkar etisk och hållbar jakt. Stor naturvana/-intresse sedan barnsben. Hör av dig, allt av intresse!

Vänligen,
Viktor
0735-856170



   TS
Avatar Fallback

Re: Jakt sökes from. vinter/vår 2016

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346024 [quote="Viktor_gbg"
Predator- och skyddsjakt på räv, grävling, kanin, kråk- och måsfågel, gäss etc.
[/quote]

Skyddsjakt på herbivorerna älg, rådjur och kronhjort?

Visa djur får man jaga året om, andra inte alls. :roll:

Användarvisningsbild

Re: Jakt sökes from. vinter/vår 2016

Viktor_gbg  
#346109 Behöver du hjälp att "skyddsjaga" herbivorer så kan jag säkert hjälpa dig med rådjuren. Älg och kron blir det nog mer liv om :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Jakt sökes from. vinter/vår 2016

axwell  
#346112 Nu är det ju inte aktuellt för dig från Göteborg och jag har ibland svårt att tyda när Mangan är ironisk eller gravallvarlig.

Men i min lilla skog tillåter jag all jakt utom på räv, skogens bästa beskyddare som tar tusentals skogssorkar och förhoppningsvis rätt så många rådjurskid.
Snörika vintrar kan räven även hjälpa till att begränsa antalet bland dom vuxna rådjuren, då slipper dom svälta ihjäl (winn/winn).

Avatar Fallback

Re: Jakt sökes from. vinter/vår 2016

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346117 Jag var nog både ironisk och allvarlig. Men faktum är att lodjur och räv knappast behöver skyddsjagas i skogen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).