Socialt (mer om oss)

Florida 2010 resan dit och hem igen.

21 inlägg 8585 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Florida 2010 resan dit och hem igen.

TheJo  
#344888 @svampbob - Ja, man lär ju passa på innan den läggs ner 23/24:e oktober. Tackar så mycket för tipsen. Men Tucson känns mer passande att ta i samband med Vegas / San Francisco / Los Angeles.

@th - Ja, det är Tampa som är målet. Vi kommer ta oss dit. Sen kommer vi bo hos kompisen i minst en vecka.

@Elfving - Det är vad jag också har hört. Mer att man vill bocka av det från listan bara. Ska se om det finns något vettigt att se / göra på vägen. Kan ju vara värt det om SAS flyger med nya cabinen Washington - Köpenhamn.
Senast redigerad av TheJo sön 04 okt 2015, 21:29, redigerad totalt 1 gång.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Florida 2010 resan dit och hem igen.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#344896 Ocala Florida, dragracingmuseet är värt en koll. Old Town Kissemme är självklart, helst fredag eller lördag

   TS
Användarvisningsbild

Re: Florida 2010 resan dit och hem igen.

svampbob  
#344935
Slurfi skrev:Ocala Florida, dragracingmuseet är värt en koll. Old Town Kissemme är självklart, helst fredag eller lördag


Den kraschade dragracern som stod där gjorde starkast intryck på mig. Där insåg man vilka krafter det rör sig om.

Användarvisningsbild

Re: Florida 2010 resan dit och hem igen.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345102 Är man i Houston så finns rätt mkt att se där i krokarna, sen när ni åker österut så kan man åka bilfärja från Galveston en bit, gratis och skoj avbrott i bilandet. Texas är stort och inte lika turistigt som Florida, satsa mer på Texas är mitt tips.

   TS
Avatar Fallback

Re: Florida 2010 resan dit och hem igen.

TheJo  
#346129 Fått ihop liten planering iaf :)
Inte bestämt hur vi tar oss hem än.


Användarvisningsbild

Re: Florida 2010 resan dit och hem igen.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346235 Håller man sig till de största Interstate vägarna så går det undan, 127kmh kan man nog räkna med.
Ni kommer att missa enormt mkt men så är det, det finns så oerhört mkt att se i USA så man måste
sålla och försöka plocka nån sevärdhet som man funderat på här och där, alla går inte att se på en
så kort resa.
Jag brukar se på de resor vi gjort att det är bara rek-rundor, nästa gång man är på plats har man mindre stress
och kan öka kvaliteten istf kvantiteten. När vi var första gången i Florida så kändes det som att vi måste se allt nu!
Men det hann vi ju inte förstås och senaste gången vi var dit så myste vi bara på och lät saker ta tid.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).