+ några välkylda "lagligt" transporterade bira, tex. Norrlands Guld ifrån Tyskland

I arbetet kör jag Swetruck TMF 28-21 Vedtruck, Ljungbymaskin L25, Cat 972G och Lindetruck.
totte skrev:I surströmningsfrågan håller jag, som till Norrland inflyttad sörlänning, käften för säkerhets skull.![]()
Skogshuggarn skrev:totte skrev:I surströmningsfrågan håller jag, som till Norrland inflyttad sörlänning, käften för säkerhets skull.![]()
Att "syrad fisk" enbart skulle vara en anrättning för/av norrlänningar är en felaktig myt.
http://www.surstromming.se/
totte skrev:Bryggeriet i Umeå är numera också lägenheter
Magnus M skrev:Norrlands Guld! Å jag som bor i MariestadJag minns faktiskt det gamla bryggeriet. Revs på 70-talet. Dom byggde pensionärslägenheter där.
Magnus M
Jasi skrev:totte skrev:Bryggeriet i Umeå är numera också lägenheter
Va, där gjorde de Sailor på 80-talet och Barrskum som var skogispubens egna öl. Den var billigare än på bolaget. På puben tog de en tia jämt och på bolaget strax över 10 kronor.
Jasi skrev:Magnus M skrev:Norrlands Guld! Å jag som bor i MariestadJag minns faktiskt det gamla bryggeriet. Revs på 70-talet. Dom byggde pensionärslägenheter där.
Magnus M
Är inte Norrland och Mariestad samma öl med olika etikett?