Före och efter jobbet

Minnet av "Gudrun" Stormen 20050108 Bilder skogen

19 inlägg 13826 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Minnet av "Gudrun" Stormen 20050108 Bilder skogen

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#343534 var där å högg å rotkapade i 1 år o 3 månader! en upplevelse utöver dom vanliga såklart! sa upp mig ifrån ordinarie jobb för att hjälpa drabbade skogsägare så snabbt som möjligt! det ångrar jag inte en sekund! fick massor av nya vänner o kollegor på kuppen! :smile: har fortfarande goda vänner nere i smålandsskogarna!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Minnet av "Gudrun" Stormen 20050108 Bilder skogen

Erre  
#343540 Var är du ifrån @huggarn

Bra insatts du gjorde.
Glömmer aldrig en del skogsbönder.
Gudrun var när jag körde timmerbil. En stackare öster om Växjö hade fått 80% av sin skog nerblåst. Ungskog som mogen skog.

En gubbe jag träffade hade skägg ner till bröstet. Stormskägg sa han. Han vägrade raka sig innan stormen var uppredd.

Användarvisningsbild

Re: Minnet av "Gudrun" Stormen 20050108 Bilder skogen

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#343546 Är Dalmas! vi gjorde jobb åt en del riktigt stora skogsägare! jobben gick via både sveaskog och södra! först i krokarna runt Älghult,målerås och neråt nybro mm och senare söder om växjö i ingelstadtrakten!

Användarvisningsbild

Re: Minnet av "Gudrun" Stormen 20050108 Bilder skogen

Erre  
#343552 Då var du aldrig längre ifrån vårt än 6 mil.
Du fick nog se ett å annat.
Man skulle haft kameran med mer i lastbilen. Var ju innan mobil kameran blev så bra som den är idag.

Jag körde med timmerbilen i ca 7 månader enbart öster om Växjö.
Var många skogsägare och mycket på Växjö stift.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).