Verkstan

Felsökning!

26 inlägg 11112 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Felsökning!

totte  
#343051 Och visst blir man både glad och förb-d när sanningen dyker upp. Glad över att det var så enkelt, förb-d för att man inte begrep det på en gång. :lol:

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Felsökning!

machonisti  
#343113
totte skrev:Och visst blir man både glad och förb-d när sanningen dyker upp. Glad över att det var så enkelt, förb-d för att man inte begrep det på en gång. :lol:

Sant! Totte. Helt onödigt att gå på teater. Upplev känslostormar med en gammal maskin :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Felsökning!

machonisti  
#343114
tallen100 skrev:Bra det löste sej, är det inte elektronik som krånglar så är det ståltråd. :D

Sant!
Tråden utvecklades nästan till en stoll-tråd.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Felsökning!

machonisti  
#343389 Verkade som att felet förflyttats från stollen i stolen till bränslesystemet igen!

Maskinen gick hyfsat men inte ikväll. Luft i förfilterglaset, men varifrån kommer det då?
Gick genom matningen från tanken ännu en gång. Hittade en slang som fanns inmonterad på sugröret.
Den visade tecken på läckage vid lufttrycktest.

Nu går den igen och har använt maskinen en halvtimme, den verkar gå jämnare än förut.
Misstänker att det är kortvarigt. Vågar inte tro att det är löst ännu!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Felsökning!

Erre  
#343391 Den handen har varit i mer än en maskin, det ser jag bara på bilden. :wink:. Så du löser nog detta med. :smile:

Hoppas du får ordning på din maskin.

Användarvisningsbild

Re: Felsökning!

machonisti  
#343406
Erre skrev:Den handen har varit i mer än en maskin, det ser jag bara på bilden. :wink:. Så du löser nog detta med. :smile:

Hoppas du får ordning på din maskin.

Tack för det!

Apropå Handen?
Har grunnat på vad du menar:
1) Smutsig: Som Lindqvist brukar säga man skall inte tro att skitigaste montören är den duktigaste.
2) Storlek: Kompisarna tycker mina händer är stora men i vårt släkte har jag bara normalstorlek.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Felsökning!

Erre  
#343408
machonisti skrev:
Erre skrev:Den handen har varit i mer än en maskin, det ser jag bara på bilden. :wink:. Så du löser nog detta med. :smile:

Hoppas du får ordning på din maskin.

Tack för det!

Apropå Handen?
Har grunnat på vad du menar:
1) Smutsig: Som Lindqvist brukar säga man skall inte tro att skitigaste montören är den duktigaste.
2) Storlek: Kompisarna tycker mina händer är stora men i vårt släkte har jag bara normalstorlek.


Helheten!
Smutsen, naglarna, tycker det ser ut som du har ärrade händer. Smedhänder som vi säger där jag kommer ifrån. ( händer man får om man jobbar hårt å inte alltid har vantar till skydd) :wink:

Användarvisningsbild

Re: Felsökning!

machonisti  
#343412 OK!
Hänger med.
Visst har man blitt lite van att hålla i.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Felsökning!

JensSkoog  
#343431 Bra jobbat! Hoppas att den holler i gång i fortsättningen.
Frågade en gammal mekaniker om det med filterraset. Han kunne inte minns att han sett det på många år. Inte sedan han mekade på gammla amerikanska militärfordon på sextiotalet. Dom va produsert under sista kriget och hade stått still i många år.
När det kommer till händer, sade alltid min far: "Tag fast i dit verktyg, du pojk utan votter(vanter), Med handske på labb, fångar katten ej råtter". - Men så hade vi inte pängar till sådant när jag va liten grabb :lol:

Användarvisningsbild

Re: Felsökning!

machonisti  
#343516 Kan ni tänka er. Grävmaskinen startade och gick tills jag stannade den.
Utan problem blir jag inte enär jag misstänker att laddningen är kass.
Testade att mäta spänningen över batterierna när äldsta pojken startade maskinen.
Ingen spänningshöjning vad jag kunde mäta fram.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Felsökning!

hlb  
#343521 För handen handolen, för foten fotogen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).