Traktorer och processorer

nu börjar det dra ihop sej... åsikter?

23 inlägg 10064 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34268
Ferguson skrev:Enkelt sätt kan man väl säga att mindre traktorer=italienare(Fiat), större=engelsmän(Ford).

Ungefär så, men sen finns ju tex TS90 & TL90 som är lika stora
men TS90 är en modern traktor av det lite dyrare slaget, Ford,
och TL90 är en budgetmodell, Fiat.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34291 ja tror ju iof att allt är bättre än den belarus som skall ersättas :? 8) :lol: ...åtminstonde komfortmässigt den tar sej fram bra i skogen osv men man blir trött efter ngra få lass me farmavagnen då det låter så innåt högt inne i hytten så lurarna inte ens räcker till :x ... sen saknar den lastare vilket ja behöver just nu... :?

å ja tycker väl att en enkel modell är att föredra... tror å misstänker att mindre saker går sönder mindre å enklare att reparera... men men... kan vara så att man tänker fel... :?

sen kan det bli så... om vi får tag på en kille som har en Mccormick 115 nånting. så ska vi åka å kika på den idag å ev NH´n imorrn om vi hinner...

   TS
Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34329 nu blev det så att vi va iväg till säljaren i värmland för att kolla på dom 2 m-f traktorerna å NH´n.... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå vilken onödig vända... måste säga att NH´n var verkligen inget för vår del... det märks att det är en billig traktor från början... det som skulle vara skogshytt var mindre än minst, ja kom inte ens 1/4 varv me mina ben å fötter, nån sådan blire defenetivt inte....

sen fergussorna... å min gud va risiga, å för dom pengarna... prövade en nyare 100hk fergusson åxå som han hade, kanon fin men det gick knappt att växla me den å den hade gått 800 timmar... å ingen av MF hade vändbar stol ens... man kunde inte ens fantisera om att få runt fötterna även om man fått dit en snurrstol...

han hade en Case ih 85 nånting... såx exakt lika ut i hytten som NH´n.... en -06 va de åxå... min fundering är hur man lyckas risa ner nått, på så få år? :?
nja... den var inte heller nått för mej.....

Jaja... jag söker vidare... får se hur det blir om vi kikar på mccormicken senare ikväll.... få see va det kan vara...
ja får nog leta tills den rätta valmeten dyker upp iaf... eller va säger ni? :lol:

   TS
Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34344 Kolla in en finare NH modell istället.

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34350
Slurfi skrev:Kolla in en finare NH modell istället.


ahh... får göra det... men det gäller att hitta ngn vettig härikring bara....

   TS
Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35540 imorrn bär det av för att kolla på en valmet 615, den har nästan det ja vill ha, trots att det är en äldre traktor, det verkar som det finns möjlighet till dubbelkomando på enkelt sätt å fram/back låda åsså lastare med en del tillbehör, (skopor å gafflar) väldigt fin enligt dom som sett den å till vettigt pris... enda nackdelen är nog timmarna... runt 9000 timmar...
få se va det är...

   TS
Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35627
nutte skrev:imorrn bär det av för att kolla på en valmet 615, den har nästan det ja vill ha, trots att det är en äldre traktor, det verkar som det finns möjlighet till dubbelkomando på enkelt sätt å fram/back låda åsså lastare med en del tillbehör, (skopor å gafflar) väldigt fin enligt dom som sett den å till vettigt pris... enda nackdelen är nog timmarna... runt 9000 timmar...
få se va det är...


den går 10000 till :)

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35630
Valtra skrev:
nutte skrev:imorrn bär det av för att kolla på en valmet 615, den har nästan det ja vill ha, trots att det är en äldre traktor, det verkar som det finns möjlighet till dubbelkomando på enkelt sätt å fram/back låda åsså lastare med en del tillbehör, (skopor å gafflar) väldigt fin enligt dom som sett den å till vettigt pris... enda nackdelen är nog timmarna... runt 9000 timmar...
få se va det är...


den går 10000 till :)


det hoppas ja... den kommer hem under nästa vecka :? :lol:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).