Motorsåg och handhållet

Röjsågshängare

4 inlägg 3462 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röjsågshängare

Elfving  
#343433 Ville förfina lite i oredan och hänga upp röjsågarna på väggen. I annan tråd (Vad var det senaste du köpte?) berättar jag att en pocket hole jig är införskaffad, och denna har använts till detta. Kan rekommenderas, sågen väger 8 kilo eller nåt men hållaren pallar säkert 50 kg! Robust och snabbt att bygga! Asymmetrin kommer av att jag ville undvika att kollidera med choke och pumpblåsa.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Röjsågshängare

totte  
#343436 Prydligt och praktiskt.

Användarvisningsbild

Re: Röjsågshängare

Erre  
#343438 Här finns fler alternativ. :smile:

Fredrik B - Hur förvarar/hänge ni upp era röjsågar?

Avatar Fallback

Re: Röjsågshängare

Elfving  
#343440 Jag skulle kunna göra en enkel bildserie som förklarar fördelarna med det som jag kallar "pocket hole jig". I grund och botten en genial idé om att kunna skruva på så sätt att man slipper skicka in skruv i ändträ, i stället ser man till att skruva tvärs fibrerna. Skruven är billig och t ex 22*30 mm hyvlad kvalitetsfura ger stabila konstruktioner. Skall ta lite mobilfoton nästa gång jag bygger nåt och beskriva lite mera!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).