Äldre skogsmaskiner (nostalgi)

Skogens Veteraner, Dalskog

86 inlägg 63709 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Klaes  
#342239 SKOGENS VETERANER:Den lilla Skotaren med valmet på huven är en Fryab tillverkad i ett ex. prototypen fanns också på plats. Det är den trubbnosiga lilla fyrhjulingen som är med på bilderna-

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Fredrik Reuter  
#342244 Hej,
Spännande om Fryab skotaren. Har du mer information eller bilder om denna Klaes så får du gärna bidra. Jag kan gärna hjälpa till med att dra igång en egen tråd om den i så fall. Dessa konceptmaskiner som bara blev prototyper är mycket intressant!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

JÅ Jansson  
#342284 Hej Fredrik Prototypen är byggd av Lennart Hard (reportage i Traktor Power nr2/2011) Fryab Combi tilverkades vad jag vet bara i 1 exemplar i Sunne
Vi fick nys om denna maskin i ett nyhetsbrev från maskinskyddarna (hittade den inte nu när jag kollade deras hemsida)
Har en broschyr på Fryab Combi med en tecknad bild på maskinen Mvh Jan Åke

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Fredrik Reuter  
#342500 Hej,
Ursäkta sent svar, tack så mycket.
Vart i landet finns denna enda som var med på visningen?

Här är annars en video från @kockums850 , nästan en halvtimmas filmning, tack Jimmi!


   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Vardon  
#342506 Woho jag finns på youtube nu finns jag nog med alla mina favoritfortskaffningsmedel där :)

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Göt  
#342513 Här är annars en video från @kockums850 , nästan en halvtimmas filmning, tack Jimmi!

[/quote]

Vilken fin film! Väldigt kul att se! En del maskiner känner man igen, men många vill man veta mer om! synd att filmen inte va textad, men man kan inte få allt här i livet! Tack för att ni visar den :-BD ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

JÅ Jansson  
#342518 Fryaben finns i Ucklum har inte namnet på ägaren i huvudet Undrar ni över några av maskinerna kan jag nog svara

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342521 Jag tackar för denna nostalgistunden. Där var många maskiner jag har kört under min tid i skogen mellan 1968 och 1985 men där var också maskiner jag aldrig har sett.

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Fredrik Reuter  
#342522 Ja, som sagt, riktigt synd att jag missade detta. Men vi satsar hårt nästa gång istället!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

totte  
#342637 En fantastisk parad! Man kan lita på Jimmi 8) ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

JÅ Jansson  
#347926 Hej nu ligger skogens veteraners egen film ute


Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394178 En grymt trevlig dag i Dalskog!
Har filmmaterial på lastning/lossning/körning/avverkning (bla. Kockums Logma/Volvo BM 980) som kommer att redigeras och läggas upp så småningom.
Själv hade jag med 3 kartongen med miniatyrmodeller å lite litteratur och Volvo 945:an användes som "glasmonter" :lol:
Längtar till nästa gång det är dags att åka dit!
1464512521_20150912_123110.jpg
1464512520_20150912_091539.jpg
1464512524_20150912_092648.jpg

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

totte  
#394219 Härligt Jimmi! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Fredrik Reuter  
#394400 Säger som Totte - Härligt Jimmi!
De filmerna väntar i alla fall jag på med spänning.

Jag passade på att reparera din avatar också, den var trasig, hoppas det blev rätt med "Touch Wood" kepsen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Vardon  
#394409 Hittade några bilder från kollegan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).