Skotare

Vad ska man köpa för stol till maskinen?

22 inlägg 10868 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vad ska man köpa för stol till maskinen?

Lill Junior  
#34084 En ny stol ska beställas, men vet inte riktigt vad man ska ha.
Sitter en BeGe 9000 i nu, men den är så förbannat obekväm. Funderar på en recaro.¨
Vad har ni för stol i eran maskin?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34087 Kab skulle ja säga tveklöst. Brann väl ner,men fick se på nolia att en annan firma övertagit tillverkningen. Sittab tror ja det var! Har alltid haft kab i skotaren men fick en BeGe 7000 lr. va de heter i skördaren. Den sitter man riktigt illa i. Sen en irriterande sak att ryggstödet sjunker hela tiden av sigsjälvt.

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34088 En bekant till mig hadde en Recaro i skördaren å den va de bara massa problem med,luftbälgen sprack flera ggr,fästet till den lossna åsså var de en massa annat små skit.Men i övrigt va den skön å sitta i :lol:

Användarvisningsbild
Lars-Erik Plåth  
#34119
Engstrand skrev:Kab skulle ja säga tveklöst. Brann väl ner,men fick se på nolia att en annan firma övertagit tillverkningen. Sittab tror ja det var! Har alltid haft kab i skotaren men fick en BeGe 7000 lr. va de heter i skördaren. Den sitter man riktigt illa i. Sen en irriterande sak att ryggstödet sjunker hela tiden av sigsjälvt.


Hej har du aldrig råkat ut för nån kab stol som är glapp o gnekig
körde en H8 2005 då var den spritt ny efter 1000 tim var den hel slut i lederna i underredet och jag och han jag körde med är inte tunga 65kg respektive 75kg så man lär ju inte ha knäckt stolen om man säger så aja fick ett nytt underrede men vart lika efter typ 800 tim :shock: och tycker många klagar på att dom får ont i kroppen av kab stolarna nä kanske stolen skulle hetta " kab slut " kanske :wink:

Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34126 I H-20:n vi hade så bytte vi stol från en billigare variant (standard) till en lite dyrare (bägge KAB) redan under de första 1000 timmarna, den första var helt kass, den andra var helt klart bättre. Själv gillar jag BEGE, men den som de har i de nya (om det nu är standard) E-serien från JD kändes bra, nu har man ju inte hunnit testa den så värst länge dock.

Avatar Fallback
ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34133 bege 2000 airvent med extra sidostöd ska det va.
Då sitter man som gjuten hela skiften 8)
Har en sån nu och vill inte byta,lika skön nu efter 9000timmar som när den va ny!

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#34202 Maskinen går bara i markberedning, så vil inte nått som går sönder när man halkar av en stubbe lr sten. BeGe stolen som sitter i nu har en förmåga att vrida ner rygstödet hela tiden. Satt Recaro stol i skotaren jag körde förut, å den va de inga problem med.

   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34250 Är inne på andra kab stolen i skotaren nu,och den har gått nästan 16 000 timmar. Inte direkt glapp heller.
Ska inte säga att BeGe e kasst. Men BeGen vi har i skördaren nu gillar jag inte. Lär ju köra upp ryggstödet 2 ggr/ skift.

Lars-Erik Plåth skrev:
Engstrand skrev:Kab skulle ja säga tveklöst. Brann väl ner,men fick se på nolia att en annan firma övertagit tillverkningen. Sittab tror ja det var! Har alltid haft kab i skotaren men fick en BeGe 7000 lr. va de heter i skördaren. Den sitter man riktigt illa i. Sen en irriterande sak att ryggstödet sjunker hela tiden av sigsjälvt.


Hej har du aldrig råkat ut för nån kab stol som är glapp o gnekig
körde en H8 2005 då var den spritt ny efter 1000 tim var den hel slut i lederna i underredet och jag och han jag körde med är inte tunga 65kg respektive 75kg så man lär ju inte ha knäckt stolen om man säger så aja fick ett nytt underrede men vart lika efter typ 800 tim :shock: och tycker många klagar på att dom får ont i kroppen av kab stolarna nä kanske stolen skulle hetta " kab slut " kanske :wink:

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34255 Har nästan bara åkt Bege stolar.
Dom brukar behöva svetsas lite då dom varit med i över 10 000 timmar
Men annars så är det mycke hållbara stolar.
Dom är dock aningen hårda i dynor, hade gärna haft lite mjukare sits.
Men annars en Bege stol med lår och ryggkuddar är en perfekt stol. Sitter som fastgjuten, som i värsta rally stolen.

Avatar Fallback
1410an  
#34909 Har en bege 2000airvent i skotaren.Som många skriver så är det skitirriterande att ryggstödet sjunker.
Och någon skrev att dom är hårda i sitsen,byter man skumgummit i sitsen var 1000h ung. så sitter man riktigt gött :)
Tycker det är bra att dom har alla delar till stolen till så vettiga priser,tror skumgummit till sitsen kostar 700:-,sidostöden inkl. tyg har jag för mej kostar 900:-

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34950 hmm! är det ingen som testat Isringhausen? .. har själv slitit ut en sådan stol
men än är jag inte invalid :wink: ..satte i en ny i cat grävarn för ett tag sen
men den är nästan oskuld ..d.v.s lite timmar ..men känns riktigt bra
kul diskution BE-GE vs KAB :lol: ... jag har be-ge 9000 i skördarn och den är nog inte bytt ..10 000tim .. men den är rätt schysst och hel och fin i originalklädseln, men jag har alltid haft skyddsklädsel som tvättats o donats , ordning och reda , rent och trevligt ska det vara :D

http://www.ergoseat.se/

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34957 Kan ju säga att jag inte kan säga nåt illa om hållbarheten på BeGe. Men ja sitter helt enkelt inte bekvämt i den vi har samt att den sjunker i ryggstödet.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34989
Engstrand skrev:Kan ju säga att jag inte kan säga nåt illa om hållbarheten på BeGe. Men ja sitter helt enkelt inte bekvämt i den vi har samt att den sjunker i ryggstödet.


ok! ...jag har ju inte lovordat BE -GE på något vis , :wink: men det låter j-vligt surt , med ett sjunkande ryggstöd ???...inget jag har upplevt i min stol :wink: ..fortfarande ingen som testat ISRI :?:

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34991 Nä inte i nån maskin men i servicebilen finns en och han är helt ok,kan bra tänka mej att prova en i en maskin nästa gång :D

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35001 okej! , men dom har väl kanske inte så stort intresse av just skogen? , med tanke på att dessa sitter i varenda / många övriga yrkes fordon ...alla kategorier /märken som masspruduceras :wink: .. det är väl kanske en smaksak och en väldig skillnad på användandet ? , ... :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).