Motorsåg och handhållet

Röjsågskörkort

6 inlägg 3395 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Röjsågskörkort

NoID  
#341967 Hej var nämligen så att jag tog röjsågskörkort den 24 augusti och kursen var klar den 28 augusti dem sa att dom skulle skicka kortet men jag har inte fått det ännu och undrar nu hur lång tid det ska ta för att få det?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Röjsågskörkort

Fredrik Reuter  
#342001 Hej,
Detta måste många kunna svara på hur det var för dem.
Går det genom SäkerSkog så kursledaren skickar in papper på examinerade till dem och de skickar sedan ut kortet?

Avatar Fallback

Re: Röjsågskörkort

Carlfritidshuggare  
#342009 Hej.

Kortet kan nog dröja ett par, tre veckor. Om jag inte har fel uppfattning så skickar examinatorn in resultat och personuppgifter till Säker skogs kansli som sedan skickar kortet.

Enligt senaste uppgifterna på Säker skogs webb har de 300 ansökningar i kö. Kontakta dem om du behöver styrka din kunskap innan kortet kommit.

http://sakerskog.se

Användarvisningsbild

Re: Röjsågskörkort

weldion  
#342012 Mitt motorsågskort dök upp lite drygt en månad efter avslutad kurs.

Avatar Fallback

Re: Röjsågskörkort

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342061 finns inget i lagen som säger samma sak som att använda av motorsåg.
med röjsåg så gäller det bara att ha kännedom om riskerna

Användarvisningsbild

Re: Röjsågskörkort

cruisern  
#342146 När jag tog mitt röjsågskörkort i våras så sa kursledaren att från årsskiftet har det genomförts många utbildningar för både motorsågskörkort och röjsågskörkort. Följdaktligen har det kommit många registreringar till SäkerSkog om utfärdande av själva körkorten och eftersom dessa är fler än förväntat kan det ta både 1 eller 2 månader innan man får sitt körkort.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).