Socialt (mer om oss)

Vad har du lärt dig idag?

36 inlägg 11492 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad har du lärt dig idag?

isteskog  
#341731 Att inte springa för långa ol-banor när det är mest stig och väglöpning. En blivande H55 med artrosbesvär i höften har värk just nu! 😡

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad har du lärt dig idag?

Hema  
#341735
isteskog skrev:Att inte springa för långa ol-banor när det är mest stig och väglöpning. En blivande H55 med artrosbesvär i höften har värk just nu! 😡

Vad är ol-banor? Eller snarare vad är ol förkortning för?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad har du lärt dig idag?

isteskog  
#341737 Ursäkta :smile:
Ol-banor är samma som orienteringsbanor. OrienteringsLöpning= OL :wink: Är inte bara skogsnörd, måste tydligen springa och svettas också ..... :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad har du lärt dig idag?

Hema  
#341739
isteskog skrev:Ursäkta :smile:
Ol-banor är samma som orienteringsbanor. OrienteringsLöpning= OL :wink: Är inte bara skogsnörd, måste tydligen springa och svettas också ..... :wink:

Tackar för den, en sak till att lägga till i denna tråd då. :) Kan väl erkänna att jag borde springa jag med, men det blir liksom inte tid för det.. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad har du lärt dig idag?

SHR  
#342042 Lärde mig i fredags att skära huvudet av en (död) älg, utan att behöva använda annat än en kniv.
Svårt med massa gubbar runt omkring som ska visa allt på samma gång men det gick vägen till slut ;)

Användarvisningsbild

Re: Vad har du lärt dig idag?

T Landström  
#342043
Slutaharoligt skrev:Lärde mig i fredags att skära huvudet av en (död) älg, utan att behöva använda annat än en kniv.
Svårt med massa gubbar runt omkring som ska visa allt på samma gång men det gick vägen till slut ;)


Gäller att hitta "atlaskotan" ;)

Användarvisningsbild

Re: Vad har du lärt dig idag?

SHR  
#342046
T Landström skrev:
Slutaharoligt skrev:Lärde mig i fredags att skära huvudet av en (död) älg, utan att behöva använda annat än en kniv.
Svårt med massa gubbar runt omkring som ska visa allt på samma gång men det gick vägen till slut ;)


Gäller att hitta "atlaskotan" ;)

Ja tänk vad viktigt det är. :geek: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad har du lärt dig idag?

T Landström  
#342047
Slutaharoligt skrev:
T Landström skrev:
Slutaharoligt skrev:Lärde mig i fredags att skära huvudet av en (död) älg, utan att behöva använda annat än en kniv.
Svårt med massa gubbar runt omkring som ska visa allt på samma gång men det gick vägen till slut ;)


Gäller att hitta "atlaskotan" ;)

Ja tänk vad viktigt det är. :geek: :grin:


Mmm...det är ju det...och vad enkelt det är när man hittar den... :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad har du lärt dig idag?

SHR  
#342052 Ja !! Men behöver mer träning, på allt med slakten så får hoppas på att det blir nån mer älg i höst. :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad har du lärt dig idag?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342081
isteskog skrev:Att inte springa för långa ol-banor när det är mest stig och väglöpning. En blivande H55 med artrosbesvär i höften har värk just nu! 😡


Låter som kvalbanorna till Lång-SM? :-)

Avatar Fallback

Re: Vad har du lärt dig idag?

Hema  
#343812

Att svinen inte längre håller sig i skogen. Nu har de skitit i det blå skåpet!

Förutom det uppenbara att skjuta av dem, finns det några knep att hålla dem borta? "Revirpinka"?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad har du lärt dig idag?

molnia  
#343821 eltråd, ca 20 cm från backen, de har svårt att hoppa....

Användarvisningsbild

Re: Vad har du lärt dig idag?

rocky  
#343832 Ja eltråd är nog det enda som håller dom borta. Ser att alla som vill ha sin trädgård ifred i närhet av grisar har satt eltråd runt tomten.

Användarvisningsbild

Re: Vad har du lärt dig idag?

Seb macahan  
#343834 Måste bara tillägga en anekdot om grisar och eltråd. Tidigare hade jag ett vildsvinshägn. Det var 8eltrådar med 15cm mellanrum och 10cm från marken. Utanför det ett viltstängsel. Detta verkade hålla grisarna på plats ett tag. Tills suggan kom på att samla sten i högar. Jag fattade inte varför hon lagt upp högar med sten. En morgon när jag kom ut hade hon ägnat natten åt att lägga i hop alla högarna med sten upp över eltrådarna, som en sten ramp över....Nu hade dom inte lyckats smita ändå men hyfsat kluriga djur det där.
Nu handlade ju deras operation om att smita. Hålla de utanför trädgården gör man nog med en tråd.
Vad har jag lärt mig i dag? Att jag systematiskt alltid överskattar min egen förmåga vad jag ska hinna med innan klockan slår 23:29...... :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad har du lärt dig idag?

Hema  
#343839 Menar du en stenramp på över metern? (om jag räknar rätt) Undra om suggan vart ingenjör i ett tidigare liv, ja man börjar ju fundera. När man hör sådana berättelser. :shock:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).