Öppna kategorin

Alstor 8x8 i dataspel

5 inlägg 4074 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Alstor 8x8 i dataspel

Fredrik Reuter  
#341674 Nu kan man köra Alstor 8x8 miniskotare i dataspelet Farming Simulator.
Modellen verkar väldigt realistisk med Farma kran och hela baletten.
Tyvärr verkar inte "gamers" lärt sig att dra upp stödbenen innan färd (men det är de inte ensamma om i och för sig)... :wink:

Någon här som kör Farming Simulator och har testat Alstor 8x8 eller någon annan skogsmaskin so , finns i spelet?





   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Alstor 8x8 i dataspel

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341685 Har inte provat Alstorn än men däremot de andra skogsmaskinerna. Dock är de alldeles för svåra att styra med bara tangentbord och mus. Med två joysticks ska det tydligen vara lättare. Min favorit när det kommer till skogsutrustning i spelet är ändå Husqvarna eller Jonsered motorsågen, precis som i verkliga livet :)

Användarvisningsbild

Re: Alstor 8x8 i dataspel

Huggar Herman  
#341775 Jag har bara kört den vanliga griplastarvagnen, och eftersom jag kör X-box, är det än värre än med mus och tangentbord. Det finns lite färre knappar på en X-box kontroll! :wink:
Var hittar man Alstorn förresten?

Användarvisningsbild

Re: Alstor 8x8 i dataspel

rocky  
#342020 Har testat och den funkar ok. På skogsbanor körs det med JD1270E 8wd och JD 1510E och JD 1910E. Ibland TJ 870B. Använder en kontroll som heter Logitech Gamepad F310 (PC) (finns även en trådlös variant) som har två joystickar som jag använder till krankörning. Fungerar mycket bra.

Avatar Fallback

Re: Alstor 8x8 i dataspel

mannen  
#342055 Jag använder tangentbordet när jag kör kranen. Flyttade om kontrollerna så det fungerar hyfsat i alla fall. På piltangenterna har jag bom upp/ned och rotator. Höger shift och höger control fungerar som grip öppna/stäng. På T,Y,U,G,H och J har jag sticka in/ut, utskjut in/ut och kransväng.
Det är lite krångel att flytta om kontrollerna eftersom det inte är så tydligt i kontrollistan vad som är vad men med lite try and error så går det.
Jag har lite olika moddar men det är alltid något som buggar lite lagom på dem tycker jag. Det kan bland annat vara att gripen lever sitt eget liv eller att kamerorna är felplacerade.
Överlag är det ganska roligt att spela det ibland men det finns en hel del utvecklingspotential i skogsläget på fs.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).