Traktorer och processorer

Röjsågsfäste till traktor?

5 inlägg 4379 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röjsågsfäste till traktor?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341110 Hur transporterar ni röjsågen med traktorn? Kommer inte på någon smart idé, är lite rädd att den skakar ut om man bara lägger den i bakskopan. Ja, och så kanske man inte har bakskopan på.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Röjsågsfäste till traktor?

ananders  
#341111 Jag kör med mitt i bakskopan och tycker det funkar bra. Jag kortar in toppstången så mycket det går och sätter den i det nedersta hålet på traktorn (om det finns mer än ett) då tilltas skopan upp när du lyfter upp den och grejerna ligger på plats.

Användarvisningsbild

Re: Röjsågsfäste till traktor?

Göt  
#341112 små billiga spännband är bra till såna saker, man kan ha mycket användning av dom. :D då kan man spänna fast röjsågen i skopan

Avatar Fallback

Re: Röjsågsfäste till traktor?

Krokmark  
#341169 Jag har också funderat på detta och tänkt försöka klura ut ett sätt att bygga en hållare till höger fotsteg.
Jag har en Valtra A85 där det hade passat att bygga en hållare för röjsåg, motorsåg, kombidunk och tillbehör på höger fotsteg då spakarna ändå gör att den dörren inte går använda.

Avatar Fallback

Re: Röjsågsfäste till traktor?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341391 Enkelt är bra. Funkade fint, även på landsvägen när jag kom upp i 30 km/h! :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).