Traktorn i skogen

Bandsats till traktorn?

4 inlägg 4425 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bandsats till traktorn?

Pe_Er_79  
#341141 Tycker det här med bandsatser till traktorer ser väldigt intressant ut. Men vet inte mkt om det. Nån som sitter på fakta och har lust att dela med sig?
Jag misstänker tyvärr att det är väldigt dyr utrustning? Finns det bandsatser anpassade för skogsarbete?

http://www.soucy-track.com/en-CA/home



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Bandsats till traktorn?

Fredrik Reuter  
#341182 Hej,
Ja, det är nog relativt dyrt det där.
Jag känner en entreprenör som jag tror har dessa bandsatser, jag kan försöka göra ett lite fördjupande besök med info och bilder.

Avatar Fallback

Re: Bandsats till traktorn?

axwell  
#346114
Pe_Er_79 skrev:Tycker det här med bandsatser till traktorer ser väldigt intressant ut. Men vet inte mkt om det. Nån som sitter på fakta och har lust att dela med sig?
Jag misstänker tyvärr att det är väldigt dyr utrustning? Finns det bandsatser anpassade för skogsarbete?

Nu missar jag en hel av den tyska speakertexten, hör inget om skogsbruk.
Kan det vara något för marker med begränsad bärighet, då med samma utrustning på vagnen.

En billigare lösning än helband, bättre än vanliga däck :?:

Avatar Fallback

Re: Bandsats till traktorn?

åberg  
#346123
axwell skrev:Nu missar jag en hel av den tyska speakertexten, hör inget om skogsbruk.
Kan det vara något för marker med begränsad bärighet, då med samma utrustning på vagnen.

En billigare lösning än helband, bättre än vanliga däck :?:


Undrar vad som händer när en lagom stor (dvs lite för stor) sten fastnar i sidan och åker med några varv på PneuTrac-däcket...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).