ATV och UTV i skogen

Goes ATV 520 test?

54 inlägg 166322 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Goes ATV 520 test?

snömannen  
#81735 Undrar om det är nån som har erfarenhet av ATV:n/fyrhjulingen Goes 520, vågar man köpa den eller skulle man kanske satsa på en mer etablerad ATV?



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

Yanmar 1502d  
#81862 Hej!

Jag vet inte om Goes ATV är kines men antar det och tycker att man ska undvika dem. Jag har en kines som inte håller någon kvalitet alls. Det är skit rakt igenom. Man får vad man betalar för. Mitt råd är att du tar pengarna och lägger dem på en begagnad japan. Det kommer du att tjäna på i längden.

Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

snömannen  
#81874 Det är min far som ska köpa en atv tror goes görs i taiwan, har också sagt att det vore bättre med en beg japan känns som det vore lättare med reservdelar och service ställen.

Frågan är vilken modell han ska välja? Han ska använda den till att köra ut lite ved och ploga gårdsplanen sen blir det nog en och annan nöjestur skulle ja tro :-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

dieseltomten  
#81875 Ja köp ingen kina-atv det är ett tips. Lite atv för mycket pengar. Kolla efter en atv kring 400cc nya 09 eller om 08 finns kvar.
Men en plogutrustning till en atv kostar mer eller lika mycket som ett blad till traktorn.

Användarvisningsbild

Sv: Goes ATV 520 test?

Fredrik Reuter  
#340840 Recap på en gammal tråd. Goes ÅF i Sverige skriver på deras sajt att detta är en av de absolut mest sålda ATV:er i Sverige, finns det någon statistik över detta, alltså vem som säljer bäst?

Vidare skriver Goes Sverige att detta är ett Franskt märke. Försökte söka vidare om detta men hittade inget bra, tror Goes Australien skrev att produkterna har Japansk kvalitet till ett marginellt högre pris än en maskin från Kina.

Är det någon som har djupare information om detta så fyll gärna på i tråden, det kan vara många som undrar.

Och är det någon som kör märket här på skogsforum? Lämna i så fall gärna en recension av vad du tycker.

http://www.goessverige.se/ATV-Fyrhjulin ... -520-Steel

Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

axwell  
#340842 GOES är i stort sett samma som Cf Motos andra märke Allroad av dom som jag känner till på den svenska marknaden,
GOES har sin Europaorganisation i Frankrike men maskinerna tillverkas i Kina.

ATV-Sweden som bla. säljer ATV numera med originalnamnet Cf Moto påstår sig vara störst i Sverige.

GOES trissar gärna upp sina modellbeteckningar så att tex en maskin under 500 cc kallas "525".

Svenska generalagenten har haft riktigt dåligt rykte, hur det är idag vet jag inte.
atvforum.se har nog koll på om dom har fått någon ordning på agenturen.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

totaya79  
#340862 Vet rätt många som har en och inte hört nå dåligt om den. Skulle dock själv inte köpa en för att bonkla på i skogen men som gårdsmaskin verkar den funka.
Senast redigerad av totaya79 tor 03 sep 2015, 06:19, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Karlsson_98  
#340864 Satsa på Polaris, Can am eller något japanskt istället.
Goes är som sagt CF Moto i grund och botten. Visst ska man ploga uppfarten en gång om året så kanske det räcker med en kinahjuling. Men används den mycket så är det väl roligt om den funkar när den ska användas.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

halvproffs  
#340897 Svåger min har en Allroad och det är tur att det inte är så långt till verkstan.

Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

r93  
#340904 Grannen har en, har haft extremt många konstiga elfel, uppbrunna relän urladdade batterier m,m
Och då har maskinen inte gått 50h än... Han säger själv att han är glad varje gång den startar. Har själv haft kinahoj och kan säga ALDRIG igen!!!
Köpte mig en canam 400 för två år sedan och OJ, vilken skillnad!!
Märkesmaskinerna sjunker ju inte heller i pris, sjuka priser på beg!!
Skillde tiotusen på en tre år gammal canam mot en ny, så valet var inte svårt. Man vet ju faktiskt inte vad dom har varit utsatta för innan.. Glöm allt kinarillverkat och köp begagnad eller ny märkeshoj.
Yamaha verkar vara odödliga, en hästbonne i närheten har en Yamaha och som han har plågat den borde det varit skrot för länge sedan, blir alltid lika chockad när han kommer farande med en halvfull balvagn efter!!
Snöröjning sliter rejält på maskin, och jag tror att många maskiner är för starka för sitt eget bästa.

Synade canams tusenkubikare på en mässa i våras, och vad jag kunde se så var det inte någon skillnad på axlar och dyligt än vad jag jag har på min 400, och det blir ju lite skillnad om det är runt hundra hästar som skjuter på än mina 32.

Nu svävade jag iväg, men köp dyrt och gråt en gång eller gråt varje gång du ska använda den.

Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

TheJo  
#340907 Efter att ha hört alla problem folk har haft med sina kinamaskiner så kommer det dröja innan jag själv köper en sådan.

En kompis Dinli har stått mer än han har kunnat köra den.
En annan kompis köpte precis en Goes 520 EPS. Som kom med ett elfel vid leverans.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

sundelius  
#340922 Jag säger som r93 har haft en kines och ALDRIG igen.
Maskinen sög sjukt mycket energi och fungerade som en konstant humörsänkare :cry: 😡 😈

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Knegas  
#346395 Vi har en Goes 520. Köpte den för 4 år sedan ny. Det enda vi har gjort med den är att förstärka draget.
Vi använder den till att köra ut ved. Ca 30 m3 per år och snöplogning samt nöjeskörning så klart.
Kan ju vara så att vi fått ett bra exemplar och då fungerar de.
Kommer förmodligen att byta den under vintern och då blir det en ny goes 520 med servo.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Jöjje  
#407923 Hej! Det är sant att många av dessa kina maskiner är ren och skär skräp men när det gäller Goes/CF Moto så är det annat. Dessa två maskiner är utvecklade i Frankrike men tillverkas under licens i asien, dom är lika mycket europeiska som en Volvo och dom håller mycket hög kvalite och standard till ett lågt pris. Jag valde en Goes 650 då jag dels fick mycket för pengarna samt att återförsäljaren har sitt huvudlager i västerås vilket borgar för snabb leverans på delar om det skulle behövas. Har kört polaris,Honda och Suzuki innan och dom har då inte levererat nått bättre än vad denna Goes gjort. Kommer absolut att köpa en Goes nästa gång jag byter upp mig.

Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

axwell  
#407930 #340842
axwell - Timrå - ons 02 sep 2015, 23:00

GOES är i stort sett samma som Cf Motos andra märke Allroad av dom som jag känner till på den svenska marknaden,
GOES har sin Europaorganisation i Frankrike men maskinerna tillverkas i Kina.

ATV-Sweden som bla. säljer ATV numera med originalnamnet Cf Moto påstår sig vara störst i Sverige.

GOES trissar gärna upp sina modellbeteckningar så att tex en maskin under 500 cc kallas "525".

Svenska generalagenten har haft riktigt dåligt rykte, hur det är idag vet jag inte.
atvforum.se har nog koll på om dom har fått någon ordning på agenturen.

Så här skrev jag 2015 och jag har inte fått någon information om att det blivit bättre.
En dekaltrimmad Cf Moto. :|

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).