mån 14 sep 2009, 23:09#67240
Har en 920 -00.
Märker att flera av er stolta Öststatsförare har lite problem med bromsarna.
Det hade jag med på min när den var ny. Anmärkte på detta ett par gånger och de försökte lösa problemet som de var väl medvetna om. Blev väl inte direkt mycket bättre.
Inte förrän de kom med ett ombyggnadskit som de monterade med ett avsevärt bättre resultat.
Så nu är de som de ska
En sak som jag finner lite negativt är att den lägsta backväxeln inte är tillräckligt låg. Vet inte om de har ändrat detta nu
Att den sen är lite "grov" i inredningen är väl en annan sak men man får väl vad man betalar för...
Och när jag fick min så var den högsta växeln spärrad, misstänker att det var för att inte fresta lådan alltför mycket?! Vet inte om de har fortsatt med det???
Nu har jag inte tagit bort spärren då jag inte haft nån användning för högre farter.
Nu var detta lite negativt men det positiva överväger lätt.
Framkomligheten i skogen....... Helt enorm för en traktor!
Markfrigången är suverän
Fyrhjulsdriften gör kedjor överdrivna....
Urstark.....
Och att man sen kan snurra stolen helt om är ju ingen nackdel direkt
Drar en Patu 9-tonare med den samt hänger en Niab där bak vilket denklarar med galans.
Inget köp man ångrar alltså.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Den siste på Jorden som svälter ihjäl är skogsägaren
Stolt ägare till en Belarus 920 Syncro, Patu 9T med 203T, Niab 5-15B,Hsqv 550XPG TrioBrake, Hsqv 346XPG New Edition TrioBrake, Hsqv 339XPx2, Stihl FS460C-MK, Hsqv 250RX, Husq 242XP och en Dolmar;)