Traktorer och processorer

Timpris traktor/vagn, dvs hur räknar ni innan köp?

18 inlägg 13567 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Timpris traktor/vagn, dvs hur räknar ni innan köp?

kungsis  
#338211 Ok, jag har inte fått de svaren jag hoppats på, men tack iaf :smile: . Men jag är ju, som sagt, uppfostrad med att inköp ska motiveras = Jag får behålla Fiaten, då den ju fortfarande gör ett utmärkt insats. Visst har den ju lite småreparationer i bland, men det brukar jag fixa på kvällstid och lägger större reparationer under perioder då det inte är så aktivt. T.ex bytte jag nyligen packning i 3-punkten och det tog ju ingen långt tid, så det passade ju bra nu när jag kört färdigt med betesputsen.

Mvh
Kungsis

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Timpris traktor/vagn, dvs hur räknar ni innan köp?

Göt  
#338232 ´Jag har tänkt så att en gång ska jag köpa en 580 dt eller större så för mej är det en drömtraktor du har.

Kanske du skall uppdatera till en driven vagn istället för at byta traktor.

Bestämma det lär man göra själv för det blir aldrig bra om någon annan skall bestämma åt en

Lycka till :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Timpris traktor/vagn, dvs hur räknar ni innan köp?

kungsis  
#338456
Göt skrev:´Jag har tänkt så att en gång ska jag köpa en 580 dt eller större så för mej är det en drömtraktor du har.

Kanske du skall uppdatera till en driven vagn istället för at byta traktor.

Bestämma det lär man göra själv för det blir aldrig bra om någon annan skall bestämma åt en

Lycka till :mrgreen:


Tack för det :smile: , men samtidigt så snurrar ju tanken på att det ju faktiskt är en veterantraktor numera, som man kör med och då tänker jag ju att man skulle väl ha en nyare. Men jag ska nog helt enkelt hålla koll efter en liknande traktor, men lite nyare och med färre timmar. Driven vagn behöver jag inte, då jag har bra vägar och föraöker få vajerspelet att fungera bra.

Mvh
Kungsis

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).