Skotare

Maskinbyte!!!!

30 inlägg 11235 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33809 jag har nu kört en ponsse wisent i ett par veckor.. jag blev inte speciellt imponerad över hytten som alla säger ska vara så bra.. jag kunde inte sitta som jag ville utan att paletter och liknande tog i när jag vände på stolen.. och då ska man inte tala om när sitrighten var i gång.. jag tycker inte att någon skotare på marknaden jag har kört uppfyller mina krav på komfort och rymlighet.. har dock inte provat rottne f10 och john deeres nya .. men det sägs ju att inte de heller ska vara speciellt rymliga heller.

Rottne skotare
Avatar Fallback
Ponsse dual  
#33818 Jag kör en wisent lite extra när ja inte går i skolan och jag tycker att det är en underbar maskin. Men den e inte jätte smidig i gallring.

Användarvisningsbild
Skogsluffarn  
#33899 F-10:ans hytt komfort är den bästa på marknade just nu. Har själv provkört de flesta av märkena inom denne klass då vi letat efter maskin vid vårat maskin bytte. Rottne har ju den största hytten efter ponssen men rottne har lagt energi på ljud isolering och har en mkt bra fungerande hytt dämpning. sen så e ju hela interiören ny.

De ny 810d e ingen höjdare, trång hytt, och en stor datorskärm ve höger armstöd om man vill ha en lite mer avancerad dator, och så nåra stora jä#la hyttstolpar så du ser ju för bövelen inte ut...

Avatar Fallback

Re:

__JoCCe__  
#42851
timberjack810c skrev:jag har nu kört en ponsse wisent i ett par veckor.. jag blev inte speciellt imponerad över hytten som alla säger ska vara så bra.. jag kunde inte sitta som jag ville utan att paletter och liknande tog i när jag vände på stolen.. och då ska man inte tala om när sitrighten var i gång.. jag tycker inte att någon skotare på marknaden jag har kört uppfyller mina krav på komfort och rymlighet.. har dock inte provat rottne f10 och john deeres nya .. men det sägs ju att inte de heller ska vara speciellt rymliga heller.


Hade en f10 som lånemaskin 1 vecka förra vintern och man ville inte lämna tillbaka den :geek:
Att sätta sig i 810an som vi kör me annars va värre än pesten, nu ska vi få en sprojilans ny fullutrustad f10 i januari vilket ska bli jädrit gött! Kanske man kan orka köra längre o ha lite mer mat med sig :smile:

Aldrig mer Timberjackskotare!!!!! 😡

Användarvisningsbild

Re: Maskinbyte!!!!

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42860 Ni skulle väntat och skaffat en 810E med snurrhytt då. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Maskinbyte!!!!

Skog  
#42880 Ja, jag tror heller inte F10:an är nån dålig traktor, ser ju riktigt trevlig ut lär man säga
Han jag kör åt tyckte väll priset var lite väl högt mot för de andra märkena + leveranstiden
Kör ju en ny 810:a nu å den går ju skapligt ändå, + för fin kranstyrning plus stark i transmission
- för kranstyrkan vilken är i klass med en "huggarvagns kran" märks mest vid lossning
Det måste de rätta till när nya 810:e kommer tycker jag, ska bli en intressant skapelse att se de där hur de ser ut med kran å snurrhytt :roll:

Kör du åt" Rootarna" ,var dit med en Ponsse skotare på demo för nått år sen. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinbyte!!!!

Thunborg  
#42922
Engstrand skrev:Ni skulle väntat och skaffat en 810E med snurrhytt då. :wink:
'

Inte för att vara elak 😈 Engstrand
Men har du tittat när du kissat :shock: Det är grönt va x_x

Användarvisningsbild

Re: Maskinbyte!!!!

totte  
#42927 Måste var än mer vådligt att pissa blårött :lol:

Användarvisningsbild

Re: Maskinbyte!!!!

Thunborg  
#42928
totte skrev:Måste var än mer vådligt att pissa blårött :lol:


Men om du bara väntar till efter nyår, så kommer det det bli gulare :ugeek: =))

Användarvisningsbild

Re: Maskinbyte!!!!

Knegarn  
#42932 jag tycker vår nya 830 valmet går riktigt bra hittils, den har nu 9 timmar :grin:

Användarvisningsbild

Re: Maskinbyte!!!!

totte  
#42941
Thunborg skrev:
totte skrev:Måste var än mer vådligt att pissa blårött :lol:


Men om du bara väntar till efter nyår, så kommer det det bli gulare :ugeek: =))

🤡 x_x :lol:

Användarvisningsbild

Re: Maskinbyte!!!!

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43158 Jag pissade väldigt gult innan ja provade grönt. Mer eller mindre "uppväxt" i en spindel i skogsjanland,så man va ju rätt insnöad från början. Fint med kranen på sidan för sikten framåts skull,men komfortmässigt så överväger det att ha kranen frampå och slippa en smäll varje gång man fäller ett träd.


Thunborg skrev:
Engstrand skrev:Ni skulle väntat och skaffat en 810E med snurrhytt då. :wink:
'

Inte för att vara elak 😈 Engstrand
Men har du tittat när du kissat :shock: Det är grönt va x_x

Avatar Fallback

Re: Maskinbyte!!!!

Bengtz  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44304 på f10 sitter de väll vagnstyrning å de är då helt underbart i gallring annars tycker ja de är lite jobbigt me 810 när kran sitter där den sitter..

Användarvisningsbild

Re: Maskinbyte!!!!

masterchief  
#44305 Vad jag vet så är det F12an som har styrbar vagn.
Då med benämningen F12S.
F10 har jag inte hört det varit på, men vem vet, det kanske kommer.

Avatar Fallback

Re: Maskinbyte!!!!

Bengtz  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44415 jasså de borde va lag på vagnsstyrning på rottnes gallringsskotare tycker jag :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).