Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Lincoln centralsmörjning

30 inlägg 41946 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sv: Lincoln centralsmörjning

skogsjan695xl  
#338041 Före rengöring

Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Sv: Lincoln centralsmörjning

skogsjan695xl  
#338177 Rengjord och börjas monteras på måndag.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Lincoln centralsmörjning

skogsjan695xl  
#338178 Uppmärkt och iordning.

Användarvisningsbild

Re: Lincoln centralsmörjning

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#338265 Känns som ett rätt omfattande projekt!! Det vi haft problem med är röret som går under kran i knät mellan lyft o vipp, lätt att komma åt. Dock inget stort problem. Samt slangen vid lyftcyl kan komma ikläm.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lincoln centralsmörjning

skogsjan695xl  
#338266 Det är lite plock. Men lättare än jag trodde. Det svåra tror jag är att få ur och i inuti framramen. Rören i knät är ju redan av. Ska se om det går få dit slang ist. Misstänkte lite den på lyftkolven, ser ut att vara lite utsatt när det inte finns några skydd alls.
Men det ska bli riktigt skönt att slippa smörja. Speciellt nu när alla tappar och bussningar under hytten blir bytta. Kärringtappen blir expander och även midjan får nya busningar plus expander.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Lincoln centralsmörjning

skogsjan695xl  
#338340 Då var resten nermonterat. Imorgon blir det montering för fullt.

Avatar Fallback

Re: Lincoln centralsmörjning

Ådii  
#338348 Ser ju bra ut! Vad går en ny centralsmörjning loss på?

Användarvisningsbild

Re: Lincoln centralsmörjning

skogsjan695xl  
#338357 Vi gav 8000+moms för allt.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Lincoln centralsmörjning

skogsjan695xl  
#338445 Nu är det snart på plats. Bakramen kvar nu och hänga dit pumpen. Blir klart på torsdag. Bilden längst ner är hur maskin ser ut för tillfället.

Användarvisningsbild

Re: Lincoln centralsmörjning

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#338512 Hur fungerar styrningen till en sån? Går den med något tidsintervall eller hur gör man?

Användarvisningsbild

Re: Lincoln centralsmörjning

skogsjan695xl  
#338513 Den går med ett ställbart tidsintervall även hur länge den ska smörja åt gången.

Avatar Fallback

Re: Lincoln centralsmörjning

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#338574 Ni ska göra ett skydd för röret under knät... Ska försöka ta ebb bild imorgon och lägga upp.sitter på alla röda skördare här uppe

Användarvisningsbild

Re: Sv: Lincoln centralsmörjning

skogsjan695xl  
#338582 Nu är allt på plats och fungerar. Iaf manuellt.

Avatar Fallback

Re: Lincoln centralsmörjning

i skogen  
#338739 intervallen som brukar vara från tillverkare är att den smörjer 10 minuter varannan timme, men att rekommenderar att köra 5 minuter varje timme i stället.

Användarvisningsbild

Re: Lincoln centralsmörjning

skogsjan695xl  
#338753 Ska leta upp en manual bara så jag vet vilken av skruvarna som ställer in vad. Om inte nån kan ta kort på en bra inställning och lägga in här.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).