Skogsmiljö och Trädlära

Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för att s

12 inlägg 5286 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för att s

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#336748 Fyll i enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för att se om de fortfarande är ändamålsenliga ('fitness check') (SV

Direktiven styr hur skogen i praktiken ska skötas i förhållande till de djur och växter som finns där...
Se länk nedan

https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/EUNatureDirectives.

Naturskydsföreningen har mobiliserat med miljörörelsen över hela Europa . LRF och skogsägarna ligger i lä....
Naturskydsföreningen har på sin hemsida fyllt i svaren åt dig.
Fyll inte i deras uppgifter och klicka Agera nu!
http://www.naturskyddsforeningen.se/nyh ... da-naturen


Senast redigerad av Sweden-viking lör 18 jul 2015, 09:57, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för at

isteskog  
#336769 Har fyllt i enkäten. Den var inte lätt att svara på, då många av påståendena gynnar EU:s fortsatta fågel- och art och habitatdirektiv. Men man kan ju fylla i det man förstår och skriva vet inte på resten1 :wink:

Användarvisningsbild

Re: Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för at

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#336834 Har också fyllt i enkäten. Inte helt enkelt, men jag tror det blev ganska bra. Sedan lämnade jag en kommentar på exakt 2000 tecken.

Vill passa på att tipsa om skogslands artikel i ämnet http://www.lantbruk.com/skog/fardiga-en ... g-pa-natet där avslöjas miljörörelsens fulspel med färdigifyllda formylär, som det bara är att acceptera (givet att man delar SNF:s syn i frågan..../Niklas

Användarvisningsbild

Re: Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för at

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#336844 Jag har också fyllt i enkäten.

Vi skogs och markägare måste engagera oss för att inte förlora kampen om äganderätt och rådigheten över våra privata marker och få en svagare skrivning av EU-direktiven som missgynnar oss.
Det är redan ett stort intrång i äganderätten och brukanderätten, och får inte bli mer långtgående
Kostnaden för dessa direktiv är mycket större än vinsten.
Naturskyddsföreningen kör med fula trix och hjärntvätt med ifyllda formulär som gynnar deras särintressen och en intensiv och många gånger lögnaktig propaganda med vinklad statestik.
Sedan när vi är inne på ämnet hjärntvätt, så är det ju ingen överdrift om att den s.k. miljörörelsen aktivt sysslar med att hjärntvätta de okunniga stadsmänniskorna. Det är ju miljörörelsen som aktivt driver den felaktiga tesen att vattenkraft inte är förnyelsebart. Jag är också lite bekymrad över hur man resonerar kring sociala värden och upplevelsevärden. Var finns betalningsförmågan? Vem ska man skicka räkningen till?

Äganderätten till skog tillhör en av de starkaste grundlagarna och bör tycker jag, inte betraktas på distans från Bryssel. Går du ut i skogen, så ser du fungerande ekosystem, levande skogar, trevliga vistelseskogar m.m. Och dessa skogar har skapats av privata skogsägare som sköter skogen enligt skogsvårdslagen, eller i många fall, bättre än vad lagen kräver.
Alla 300 000 privata skogsägare i Sverige med sina olika åsikter och metoder skapar mer mångfald i skogen än toppstyrning från Bryssel.
Jag kan inte förstå vad som är problemet med att skogsägarna får sköta sin skog själva. Skogen behöver avverkas och förnyas. Sverige behöver också viktiga exportinkomster.

Tänk vilken mångfald det skulle ha varit om all skog varit toppstyrd från EU eller statsägd.
Så gör din och andra skogsägares röst hörd.
Din rättighet och plikt gör du på :
https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/EUNatureDirectives.
Senast redigerad av Sweden-viking lör 18 jul 2015, 17:09, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Avatar Fallback

Re: Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för at

Skogsinvest  
#336848 Försöker använda era länkar men får bara "page not found" förutom på Naturskyddsföreningens enkätsida men där gick det inte att ändra svaren och inte ena se vad de kryssat i om man inte trycker på "Agera nu". Förhoppningsvis leder dessa enkäter inte till mer än en illusion av medbestämmande då de bevisligen inte representerar folkviljan utan bara är en tävling bland olika kampanjorganisationer. Bevisligen måste dock markägarna och skogsfolket bli bättre på att mobilisera då det numer bland vissa grupper anses helt rimligt att besluta över annans egendom. Det är också lättare att skicka in en enkät utan att fundera om det inte påverkar ens ekonomi.

Användarvisningsbild

Re: Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för at

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#336851
Skogsinvest skrev:Försöker använda era länkar men får bara "page not found" förutom på Naturskyddsföreningens enkätsida men där gick det inte att ändra svaren och inte ena se vad de kryssat i om man inte trycker på "Agera nu". Förhoppningsvis leder dessa enkäter inte till mer än en illusion av medbestämmande då de bevisligen inte representerar folkviljan utan bara är en tävling bland olika kampanjorganisationer. Bevisligen måste dock markägarna och skogsfolket bli bättre på att mobilisera då det numer bland vissa grupper anses helt rimligt att besluta över annans egendom. Det är också lättare att skicka in en enkät utan att fundera om det inte påverkar ens ekonomi.


Nu hoppas jag länkarna till enkätsidan fungerar har justerat länken......
https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/EUNatureDirectives.
Senast redigerad av Sweden-viking lör 18 jul 2015, 17:09, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för at

vetinte  
#336853 Sverige är ett pappers, blakett o överförmyndariland. (Fan där finns en annledning till att de e dubbla lager på toa pappret. En kopia skal skikas till "överheten" för kontrollens skuld). Varför bry sig överhuvud taget ?
Överheten kan siga vad fan som hälst o Svensken lyder.....
Även om det är till hans egen nackdel. Skrämmande.
För f......n ni har köpt, betalt o äger saker (i detta fallet mark o skog) jag är (trots allt) ganska övertygad om att ni (dom flästa) kan ta hand om det på ett bra sätt för framtiden o era barns skuld. Om man nu tror på en framtid i/för landet.
Mer krongel, överförmyndari etc bygger bara in folk i ett större beroende och på sikt tillåter ni att bli styrda i minsta detalj.

Användarvisningsbild

Re: Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för at

ananders  
#337952 Nu var enkäten stängd och 94% av svaren kom från medlemmar i olika miljöorganisationet :surp: .

http://www.atl.nu/arbetsliv/rekordm-nga ... u-direktiv

Avatar Fallback

Re: Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för at

Bosse1  
#337956 Miljö pöbeln skulle titta på sin egen bakgård. :oops:
Hur ser det tex ut när det gäller dagvattnet i städerna? Pissar rakt ut i havet i dom flesta fall skulle jag tro
Vilka bilar kör styrelsen i kända organisationer? Miljöbilar? Skulle inte tro det.
Någon Miljömuppläkare kanske. Hur ser det ut där,i Indiens floder vräker läkemedelsindustrin ut sitt avloppsvatten orenat.
osv..
osv.. :oops:
Där kan man snacka hot mot ehh ja det mesta.

Avatar Fallback

Re: Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för at

Bosse1  
#337960 Hittade faktiskt en och annan Miljö Fukuchima Toyota prius..
Men då står sambo eller maka make för stor bilen i sämsta miljöklass.
Fasaden man måste tänka på fasaden, äkta hälften bör nog tjacka cykel innan trovärdigheten infinner sig :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för at

Fredrik Reuter  
#422171
– EU-kommissionens ”fitness check” har kommit fram till att det europeiska fågel- och habitatdirektivet fortfarande är relevant och lämpligt för sitt syfte.


http://www.natursidan.se/nyheter/besked ... pas-natur/

Användarvisningsbild

Re: Enkät om EU:s fågel- och art- och habitatdirektiv för at

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422229 Usch! 😡
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).