lör 04 jul 2015, 06:43#335561
Krångla inte till diagnostiken i onödan. Det bör normalt gå att initialt bedöma huruvida det är ett bränsle- eller tändrelaterat problem.
Därefter använd utslagsgivande metodik, chansa inte med dåliga tändstift av obskyra ursprung, ej heller tvivelaktig bränsleblandning.
Förgasarmembran kan fortfarande vara i perfekt skick, t. ex. vår CS2150 från 2002 kör orginalmembranen. Avråder därför att inspektera membranen, ifall det inte nödvändigtvis behövs. Risk för att packningar skadas och en ny membransats behöver inhandlas. Har även sett membran/packning monterade i fel ordning.
Vanligtvis är felen att söka hos trasiga bränsleledningar, ibland svåra att se felen. Beträffande tändstiftet, har du gnista, är sannolikheten att felet är bränslerelaterat.
Du kan också ha luftläckage någonstans, med den risk att sågen redan är skuren.