Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vimek bio kombi?

3 inlägg 1791 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vimek bio kombi?

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33331 Om man skaffade sig en vimek bio kombi tror ni att man skulle kunna köra och i slutavverkningar och klippa ner små träden innan skördaren kommer ? kan man ta 2 bitar och neråt eller får man mer om man säljer det som massaved?



   TS
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33413 Hej
Var och tittade på biocombin på Nolia och när jag såg när den jobbade blev jag inte imponerad.
Inte heller de som var med mig blev direkt impade. Han som körde pillade ju bara hela tiden och vet inte hur lång tid det tog från att han föraren stack in kranen blandträden tills dess att han hade släppt knippet i kassen.
Skulle nog vara bättre om man gör detta arbete med en skördare med klipp istället och kör ut med skotare. Det är vad jag skulle föredra men det vat inte jag om det är bäst. :lol:

Avatar Fallback
skotartokig  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33481 Jag kollade på Bio-kombin i Hällbo och tyckte att det var för mycket plock att få i hop ett lass.Kanske var förarn ovan men det såg inte snabbt ut.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).