Inomgårdsmaskiner

John Deere 175 Hydro

11 inlägg 8305 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

John Deere 175 Hydro

Mangn  
#334307 Hejsan!

Var och köpte mig en John Deere 175 Hydro 87-90 åkklippare med hydrostat. Maskinen startade jättefint och jag körde upp den på mitt släp, fraktade den 20mil i ösregn. När jag kom hem och skulle starta den så tände den inte. Allt går runt, men den tänder inte.

Har kollat gnistan och slipat på magneterna uppe på motorn och ställt mellanrummet på 0,5mm. Har testat med startgas i luftintaget och sprutat ren bensin in i tändstiftshålet.

Läste mig till att man måste hålla ner bromsen och att klippagget måste vara uppe för att den ska tända. Gamla ägaren hade aldrig behövt ha foten på bromsen så det kanske är bort kopplat? Dödmansgreppet under sadeln är iallafall bortkopplat, och bensinkranen är på!

Kanske inte fått i Neutralen på hydrostaten? Ska den tända även att den inte är i Neutral?

Några tips eller ideér?

Mvh Magnus



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: John Deere 175 Hydro

Erre  
#334313 Om allt var riktigt innan hemresan i ösregnet skulle jag ligga lite lågt ett tag. Låta den torka upp ordentligt. Kan vara ett överslag någonstans (fukt) som gör att det inte funkar.
Spärrar som bromsen brukar göra att startmotorn inte går alls.
Är i regel bara stolskontakten som bryter tändningen.

Användarvisningsbild

Re: John Deere 175 Hydro

Mangn  
#334315 Okej tack! Ska låta den stå ett tag

Mvh Magnus

   TS
Avatar Fallback

Re: John Deere 175 Hydro

Tosca  
#334519 Vatten i tanken?

Användarvisningsbild

Re: John Deere 175 Hydro

Mangn  
#334532 Hmm... Men borde den inte ha tänt då när jag sprutar in lite ren bensin i tändstiftshålet innan jag sätter i tändstiftet? Fast om det då kommer bensin blandat med vatten så förstår jag om den inte vill tända. Gnistan finns på tändstiftet, men den är väldigt dålig och oregelbunden. Ska testa o byta tändspole tror jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: John Deere 175 Hydro

totte  
#334533 Börja med att kolla och eventuellt göra rent polerna på spolen och eventuellet magneterna i svänghjulet och justera spolen in till rätt avstånd från hjulet. 0,3 mm brukar vara bra.

Användarvisningsbild

Re: John Deere 175 Hydro

Mangn  
#334598 Jag har redan putsat magneterna och satt avståndet på 0,4mm. Men har testat lite olika distanser. Har dock inte plockat isär spolen! Har dock beställt en ny spole. Ska testa med den!

En jag pratade med nämnde något som finns under bulten på svänghjulet. Vad är det som sitter under? Något som kan ha tagit skada, något som påverkar tändningen alltså.

Magnus

   TS
Avatar Fallback

Re: John Deere 175 Hydro

Blondin 750  
#334601 Byt tändstift, jag har erfarit att man kan ha gnista med stiftet ur (inte kanske den bästa men dock gnista) men monterat så blir det något slags överslag och motorn tänder ej. Då var lösningen ett nytt stift och motorn startade direkt. Billigt och enkelt första steg...

Användarvisningsbild

Re: John Deere 175 Hydro

Erre  
#334602
Blondin 750 skrev:Byt tändstift, jag har erfarit att man kan ha gnista med stiftet ur (inte kanske den bästa men dock gnista) men monterat så blir det något slags överslag och motorn tänder ej. Då var lösningen ett nytt stift och motorn startade direkt. Billigt och enkelt första steg...


Helt rätt .
Börja enkelt, nytt stift och även nytt bränsle om den stått still länge innan köpet.

Användarvisningsbild

Re: John Deere 175 Hydro

Mangn  
#334625 Tyvärr har jag testat 3 olika stift innan jag började plocka isär. Fast iofs har jag bara haft de stiften i tändhatten och inte monterat. Ska testa med ett helt nytt monterat iallafall!

Tack, återkommer med resultat :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: John Deere 175 Hydro

Nils-Orvar  
#800287 Hittade du problemet?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).