Motorsåg och handhållet

Gissa delen

14 inlägg 6687 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gissa delen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333612 Hittade en plastbit efter att ha reparerat min 550xpg. Oklart om den kom från sågen eller ej.

Känns den igen?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Gissa delen

traktorz  
#333623 Du ger inte många ledtrådar heller, som t.ex. från vilken sektion av sågen den tros komma. Skulle behövas ett makrofoto för detaljskärpa på en sån liten pryl, nu går det inte att se om det ex.vis är en del av en elektrisk kontakt, eller en bränsleslangsgenomföring. Svårt att ens gissa, jag skulle tro även för de som mekat med en sådan. Vad hade du reparerat på sågen förresten, kan ju vara allt från ringdrev till lagerbyten i komplexitet.

Avatar Fallback

Re: Gissa delen

elis  
#333630 Svårt att se i den vinkeln men kan kanske vara den vid förgasaren där man ställer varvtalen??

Avatar Fallback

Re: Gissa delen

markalyckan  
#333631 Sitter inte den plastdelen över justeringsskruvrna på förgasaren den är till för att hitta skruvarna lättare. Inte säker på att det är rätt du får kolla.

Avatar Fallback

Re: Gissa delen

Jim_the_one  
#333632 Med tanke på att förgasaren inte har några justerskruvar så är det ju inte så troligt.

Skulle kunna vara i kåpan på höger sidan. Vet att det är någon plastplutt där iaf.

Användarvisningsbild

Re: Gissa delen

traktorz  
#333638 Det var ju bra upplösning och skärpa i det fotot, jag lyckades inte se det tidigare.

Kanske är det en distansklack av något slag, för det har väl inget med handtagsvärmen att göra, ser ju att du har en XPG-modell.

Avatar Fallback

Re: Gissa delen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333640 Handtagsvärmen skulle det kunna vara till, fick pilla bort den. Bytte gasvajer, så man fick dela sågen i två, ta bort förgasare, och skruva boort främre handtaget. Hmm. Nåt till elkontakterna i handtaget?

   TS
Avatar Fallback

Re: Gissa delen

Brumsten  
#333668 Hej, kan det vara täcklocket till Autotune-anslutningen?
Men vad vet jag?!. :???:

Avatar Fallback

Re: Gissa delen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333703 Du vet väl ganska mycket om HVAs motorsågar... ;)

Någon som kan öppna och fota auto-tune anslutningen? :shock:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gissa delen

traktorz  
#333706
Brumsten skrev:Hej, kan det vara täcklocket till Autotune-anslutningen?

-Är inte det svart?

Användarvisningsbild

Re: Gissa delen

JensSkoog  
#333709 Det här är rena däckaren :grin:
Jag har fingranskat:
http://www.scribd.com/doc/153851959/hus ... XP-Diagram
Men, mina gammla ögon ser inte något som liknar. Väntar spänd på förtsättningen :lol:

Avatar Fallback

Re: Gissa delen

Brumsten  
#333714 Hej, har idag noga studerat 550:ans sprängbild, delen om den kommer från sågen år inte en lös reservdel.
Min gissning om den kommer från sågen är att det är en del från A-T enheten, man har ändrat anslutningspunkten för A-T på senare förgasare, på den första fick man dela den stora vita plinten.
Numera är det en liten anslutning på ovansidan under en liten svart mullevidutt.
Tips, städa alltid arbetsbänken före och efter arbete!

Ha de.

Avatar Fallback

Re: Gissa delen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333718 Jag jobbade på köksbordet, och la alla delarna i en ask. När jag var klar var det en del över i lådan. :oops: Tror den kom från sågen, men den kanske låg i lådan innan...

   TS
Avatar Fallback

Re: Gissa delen

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333731 Bara ännu ett skäl till att alltid fota när man plockar isär något. Av någon anledning kommer man aldrig ihåg exakt alla detaljer[emoji54]

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar