Arbetskläder för skogen

Bra och billiga skyddsstövlar?

65 inlägg 63556 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bra och billiga skyddsstövlar?

mrbister  
#33327 Hej!

Jag letar efter tips om det finns några stövlar som motsvarar Husqvarna Light 24 (28?) med likvärdig kvalitet till lägre pris?



   TS
Användarvisningsbild
Crille68  
#33584 Hej!
Tjae...Claes-Ohlson har ju stövlar som har samma klassning och kostar några hundringar mindre;
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=22624714
De har lite dåligt med storlekar bara... :(
Sedan finns det billigare av modell Partner.
http://sibro.jetshop.se/default.aspx säljer dessa till bra pris. Ja, de verkar ha bra pris på många olika saker av det lilla jag såg.
Jag har sett ett annat märke också, minns bara inte vilket... :?
Se bara till att ha stålhätta! :!:
Efter att ha sett klipp på "tuben" finns inget alternativ till stålhätta!

Ändrade lite i inlägget då jag länkade lite illa... :oops:

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33585 Partner har samma stövlar som Hva men till lägre pris, enda som skiljer är färgen...
Finns på Clas ohlson bla.

Avatar Fallback
mrbister  
#33602 Tackar för tipsen. Såg oxo klippet på youtube (med hårdplasten) - snacka om skrämmande... :shock:

   TS
Användarvisningsbild
totte  
#33606 En länk till det där på Youtube som ni snackar om kanske?

Avatar Fallback
mrbister  
#33632 letade som en tok utan att hitta den nu i kväll, snubblade nog på den via en länk när jag letade videofiler på olika motorsågar tidigare.

   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#33636


:?:

Användarvisningsbild
totte  
#33647 Tack Admin!

Kollat nu, tror bestämt att stålhätta inte är så dumt när man sågar. Kompositen kan väl fungera bra mot att tappa saker på foten, men inget annat uppenbarligen.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35290 Glöm inte att dom skall ha sågskyddsklass 1 eller mer

För bara stålhätta skulle inte jag vilja använda mig av

Ingen som vet pris på Stihls stövlar?

Avatar Fallback
Boden  
#35335 Jag har köpt Huaqvarnas Pro-Light 28. Tycker att det är värt varje peng den dag man sågar sig i foten. Dom är faktiskt riktigt sköna, har aldrig haft en bredare sko tidigare. Jag rekomenderar de.

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35538
totte skrev:Tack Admin!

Kollat nu, tror bestämt att stålhätta inte är så dumt när man sågar. Kompositen kan väl fungera bra mot att tappa saker på foten, men inget annat uppenbarligen.

man behöver inte spika fast skon och märker man inte att man sågar sig i footen då kan man syssla med annat
det går utan problem att göra om en klass2 gummistövel till galoch.

Användarvisningsbild

Re: Bra och billiga skyddsstövlar?

H-E  
#72696 En dum fråga men är klass 3 bättre än klass 1?

Är det någon som har stövlar från Jula eller Clas Ohlson? Kollar på julklapp åt farsgubben. De Jula-skorna har klass 3, Classe O har klass 2.

Bild

Avatar Fallback

Re: Bra och billiga skyddsstövlar?

Contorta  
#72699 Klass 3 är bättre än klass 1. Om du tjatar till dig 20% rabatt hos din Husqvarna-handlare (det går!) behöver du inte köpa lågprisprodukter,

Användarvisningsbild

Re:

Skogstomte  
#72731
pgo_jim skrev:Glöm inte att dom skall ha sågskyddsklass 1 eller mer

För bara stålhätta skulle inte jag vilja använda mig av

Ingen som vet pris på Stihls stövlar?

H-E skrev:En dum fråga men är klass 3 bättre än klass 1?

Är det någon som har stövlar från Jula eller Clas Ohlson? Kollar på julklapp åt farsgubben. De Jula-skorna har klass 3, Classe O har klass 2.

Bild


Klass 3 ska det vara. Klass 2 bromsar bra men det går igenom med en vanlig såg typ Stihl MS 260. Kängor är oftast bara klass 1, bättre än inget men långt ifrån bra. Jag köper aldrig annat än klass 3 efter min lilla incident med klass 2 (8 stygn) jag hade tur, bara köttsår, men ett j-a ställe att ha det på foten, vintertid...

Avatar Fallback

Re: Bra och billiga skyddsstövlar?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72782 Hade Husqvarna Light förr,har nu Tretorn Timber mycket bättre skaft slipper skavandet på smalbenen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).