Socialt (mer om oss)

Sluta med Alkohol ??

349 inlägg 211425 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

TimmberJack  
#324836 Hej alla som funderar!
12- stegs programet fungerar, en dag i taget.
Så har det gjort för mig sen 18:feb-1994 o inte bara på alkohol utan även på annat som är jobbigt i livet.
Sinnes ro bönen ger mig mycket men även en dikt som heter fotspår i sanden.
Jag tror inte på gud men något tror jag på som styr lite över våra liv.
Gör det enkelt o ta det lugnt.
/timmberjack

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#325021 "Påstår inte att jag är bäst" står det i signaturen. Måhända det, men bra nog :-BD

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#332768 Hej på er alla Tiden går i dag skrev jag 3361 dagar i boken håller mig till rutinerna fuskar inte och är ärlig det fungerar för mig. Man kan fundera ibland om det spelar roll vid min ålder om man dricker eller inte fördelarna att avstå vinner. Ha en trevlig sommar en dag i taget.
Det är veteranmotorsågar som tagit över efter spriten !

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

JensSkoog  
#332856
backman skrev:Hej på er alla Tiden går i dag skrev jag 3361 dagar i boken håller mig till rutinerna fuskar inte och är ärlig det fungerar för mig. Man kan fundera ibland om det spelar roll vid min ålder om man dricker eller inte fördelarna att avstå vinner. Ha en trevlig sommar en dag i taget.
Det är veteranmotorsågar som tagit över efter spriten !

Det hörs som ett mycket bra byte! :grin: Och det spelar defintivt en stor roll. Nu bestämmer du över ditt liv, och bättre kann det inte vara! Då har du energien till å ha roligt med veteransågar och där finner du så mycket bra, men i bottnen av en tomm spritbutelj, finns bara recepten på elende! Holl i gong på den goda vägen, och god sommar till dig ochså, och tack för att du delar med dig! :grin:

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

skogsjournalist  
#332884 Heja Åke! Trevlig sommar och allt gott till dig och de dina!

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#334427 Alltid en glädje att höra från en fortfarande lika framgångsrik Åke!

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339830 Ja nu har jag inga mer utställningar utlovade i år så nu är det älgjakt som tar tiden i anspråk. Det är ganska bra att va pensionär trots alla krämpor man dragit på sig under åren det är bara att aceptera dom så går det lättare. Trevligt att så pass många har följt med på vad som kan ske om motivationen finnes. 3436 dagar har förändrat en del, en del vänner har gått bort men flera har tillkommit, en del vill prata om problemet andra vill inte nämn det, men som jag kanske skrivit förut, vad andra tycker och tänker behöver man inte lägga sin energi på, utan hitta det som passar en bäst av alla uppslag man får .
Gör det enkelt, ta det lugnt, en dag i taget, med tiden blir det bättre, brukar jag säga. Ibland kan jag säga att jag är stolt över att va alkoholist och inte haft tråkigt en dag utan sprit.

Ha det bra hälsar Motorsågsmannen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#339928 Stolt skall du vara Åke! 3436 dagar, då är det inte så långt till tioårsdagen, 3652 dagar tror jag med ett par skottdagar inräknade. Önskar dig nu en riktigt fin höst och älgjakt och så hörs vi framöver.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Erre  
#339931 Skit jakt på dig backman!!!
( man får ju inte önska lycka till pga skrock) :wink:

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359077 Ja den tionde jakten utan sprit resulterade ingen älg inom synhåll för mig men trivsamt va det. Ser nu fram mot tionde Julen.
Det går i samma rutiner och det är enkelt och fungerar för mig 3559 dagar skrev ja i dag i boken.
Ha en bra helg Hälsar en Gammal man.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Blivande snickare  
#359082 Synd att du inte fick sikte på nån älg!
Men det är ju viktigast att man slipper ut i skogen sa en bekant till mig med ett brett leende när han likaså kom hem utan byte :grin:

Hoppas du får en lugn å trivsam jul i gott sällskap!

God jul Hälsar en ung man.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#359141 Dina återkommande rapporter på forumet är en fin påminnelse för oss alla om att det där med spriten har sina sidor men att det går att ta sig ur det när det hållit på att gå åt fanders.

Jag tror jag talar för alla här när jag önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt och Nyktert År.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

JensSkoog  
#359279 Gott att läsa om dina första 3559 dagar, @backman Du gör det ju för dig själv och dom du har nära, men du är en inspiration i så många saker för mig ochså, så stor tack för att du delar med dig :-BD :-BD

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Umea  
#380914 Det är första gången jag läser denna tråd och blir tagen över

den kämpar glöd som ni beskriver och uppvisar.

Fantastiskt fin Prestation att lyckas lägga drickandet bakom Er !!

Va Stolt !

Bra Jobbat ge Inte Upp !!

Vill önska Er alla en Riktigt Fin och Trevlig Vår !

Vänliga Hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

torpöbo  
#381087 Dricker mycket lite alkohol, sen jag träffade min sambo så blir det en folköl hos svärfar i bland, men det är nästan med avsmak. Drack som mest mellan 15 och 20 år ålder dumt nog. Efter det att jag började jobba har den tid som bakfyllan kräver varit för mycket värd för att besvära sig att hålla på. Man slipper även att sätta magen ur spel varje gång med obligatoriskt efterföljande sprejlakering av muggen. Det är bra att ni kämpar på att hålla igen, ni som har haft större problem än mig. Har kopissar som inte klarar av att visa sig på krogen utan 5 öl i kroppen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).