Skotare

Vilken skotare är värst

44 inlägg 15997 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24619 tjena, sände ett pm tidigare idag ... men eftersom jag har kapat svärfars dator , så funkar ju icke det tydligen? :roll: , tänkte hedra dig med ett studiebesök , nu när man ska vara i sörmland några dagar 8)
skulle vara kul att ses och ljuga lite :wink:

Rottne skotare
Användarvisningsbild
Thunborg  
#24750 Var är du , jag har inte fått någe pm. Skulle va skit kul att träffas :shock:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24777 det ser jag jag till att vi gör 8) .. och som sagt ska det bli mer än skitkul 8) .. jag håller mitt ord , och bjuder dig på lunch , eller har jag råd med det tro :wink:

Avatar Fallback
SkotarPiloten  
#24802 va ska de träffas folk i västermorrland =P jag är på =P

Avatar Fallback

1075 är i en helt ny klass.20ton

harvesterhead  
#24940 Tigercat 1075 lastar ett pinfullt timmer lass från en 890 med loadflex och 3-4 m3fub till. Hörde att en entreprenör som hade tTIGERCATS demoskotare i Härnösand gjorde, det känner honom så jag tror på det.. Inte så konstigt då Tigercaten är vad jag vet den enda idag som säljs i sverige som lastar 20ton. Har hört att TIGERCAT är på offensiv och åker genom Norrland på en hel del demokörningar sist var det i Övik hörde jag en trailer kille säga.

Avatar Fallback
grotförare  
#29740
"spindeln" skrev:
Engstrand skrev:Elephanten låter ju som ett tröskverk inne i hytten,får dom ordning på de transmissionsljuden kan de få vara med och "leka" med de stora grabbarna. (valmet & john deere)
Eco logen finns väl endast i ett exemplar än så länge?


vet du vart den finns i drift , och om den går bra 8)


de går en elephant som går norr om gävle! den verkar gå bra iaf vad jag vet så! jag tycker själv att den är något större än 1710:an men jag har som sakt inte sett dom stått brevid varan så jag kan inte säga så mycket!

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29743
grotförare skrev:
"spindeln" skrev:
Engstrand skrev:Elephanten låter ju som ett tröskverk inne i hytten,får dom ordning på de transmissionsljuden kan de få vara med och "leka" med de stora grabbarna. (valmet & john deere)
Eco logen finns väl endast i ett exemplar än så länge?


vet du vart den finns i drift , och om den går bra 8)


de går en elephant som går norr om gävle! den verkar gå bra iaf vad jag vet så! jag tycker själv att den är något större än 1710:an men jag har som sakt inte sett dom stått brevid varan så jag kan inte säga så mycket!


hmm! okej , låter ju inte bra med oljud, men jag tänkte nog mer på ECO-LOG s största skotare , och om det finns några erfarenheter av den? .. det är nära nu :lol: skogsnolia :!: där får man se och höra mycket :wink:

Avatar Fallback
Loostec  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32954
Engstrand skrev:594an som stod på Nolia förra gången det var kördes i hälsingland nånstanns till en början,sen hörde jag att den skeppats utomlands åt nå håll,kommer dock inte ihåg vart.
Gick även rykten att eco-log inte skulle satsa nåmer på den utan att nåt annat företag från annat land skulle ta över. Men det är som sagt bara nå rykten.
Han som "testade" den körde hade en 1710 i vanliga fall,1710an gick bättre. Eco-logen lastade mer,men man har ju ingen aning om hur den kommer att hålla. Bankarna såg ut att vara i vekaste laget!


Detta va kul å höra! Vi hade nämligen en 594c vid jul 2006 på prov..Å jag bor i en by som heter Loos (Ligger i hälsingland). Kan de va den ni pratar om?? :D

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32956 Som ja fattade det så gick den väl runt bollnästrakterna som mest. Antar att ni bara testade den nån vecka lr.??

Användarvisningsbild
Timberjack74  
#33222
Engstrand skrev:Som ja fattade det så gick den väl runt bollnästrakterna som mest. Antar att ni bara testade den nån vecka lr.??

Du menade väl dom stora kilafors skogarna 8)

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33239 Ja precis,men de är ju nästan bollnäs jue. :P

Timberjack74 skrev:
Engstrand skrev:Som ja fattade det så gick den väl runt bollnästrakterna som mest. Antar att ni bara testade den nån vecka lr.??

Du menade väl dom stora kilafors skogarna 8)

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33287 japp! , men är det ingen som kan säga om den lever och gör sitt jobb , lika väl som andra märken :) ..vi vill ju veta hur "det rullar på" + alla snaskigheter som barnsjukdomar o.s.v :lol:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33294 Hörde en som varit och kikat på den maskinen,stod neråt enköping lr. nånstanns. Såg för j**lig ut! Men ram och sånt hade väl hållt ihop som de lät.
Enligt honom var 2 stycken beställda till Norge åxå.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33321 tjena igen! ..var det den sk. demo / test maskinen ? ... för den ska dom tydligen ha pressat "skiten ur " med vilje för att testa ?
men en "fågel " viskade i mitt öra att dom erfarna säljarna på ECO-LOG vill / vågar inte rekommendera 590n ännu , utan hellre vill sälja en 574... den har ju varit med i snart 10- år ...så den är ju testad :wink: , jag har ingen aning ... men det är väl det forumet är till för , lite skvaller + att "bråka lite " med miljöfanatikerna :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).