Inomgårdsmaskiner

Smörjpunkter Husqvarna rider 214tc

3 inlägg 9594 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Smörjpunkter Husqvarna rider 214tc

Kammestra  
#331514 Tjena!

Jag gjorde lite oljebyte och annat idag på ridern och tänkte att jag skulle lokalisera fettpunkterna. Men jag hittar bara den som nämns i manualen, remspännaren till drivremmen.
Kanske helt enkelt bara ska vara den, men det känns konstigt att det inte finns någon nippel till styrningen.
Har försökt hitta smörjschema eller liknande.

Någon som vet om det bara är den eller inte?

Mvh Tobbe



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Smörjpunkter Husqvarna rider 214tc

stegmaster  
#331549 Jag har en 2012 modell i röd färg(jonsered rider 4x4), och det bara denne smörjnippel på denna med.
Dock står det vel något om at smörja div. bevegliga deler med olja lite då och då, något jag aldrig gjordt.
Det er säkert inte meningen at den ska hålla i 20-30år(som prylar ofta va förr i tiden). :wink:

Användarvisningsbild

Re: Smörjpunkter Husqvarna rider 214tc

Kammestra  
#333282 Glömde bort att jag skrivit här :)
Tack för svar Stegmaster. Ja det står att man ska smörja vajrar med olja, och leder o annat med mos² fett. Får väl lägga på ett tunt lager med pensel på rörliga delar innan vintern.
Jag vill tro och hoppas att det håller så länge som 20år om man tar hand om grejorna, men det kanske är önsketänkande. :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).