Skogsvagn (Huggarvagnar)

Band skogsvagn

6 inlägg 4959 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Band skogsvagn

Relaskop  
#330972 Vil ha band på min skogsvagn. Vad rekomanderar folket på forumet? Vilka nackdelar finns med band som jag inte tenkt over? nån som har band til 500-hjul som dom inte anvander?


Senast redigerad av Relaskop ons 27 maj 2015, 00:14, redigerad totalt 1 gång.

   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Band skogsvagn

Larsi  
#331071 Kolla på Blocket.Såg att där var 500-band i veckan som gick

Användarvisningsbild

Re: Band skogsvagn

espen82  
#332546 kjøre med band på min moheda 121, med robsondrift. har kjørt 1år med dom nu. du får en stødig vagn med god bæreevne. god erstatning i skogen når man ikke kan bruke kjetting.

Avatar Fallback

Re: Band skogsvagn

Relaskop  
#332776 Takk for svar så langt. Blir nog kanske band från mes-smide

   TS
Avatar Fallback

Re: Band skogsvagn

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#332785 Espen, är de inte väldigt tight mellan hjul o bankar på din 121a eller är den beställd för band?

Användarvisningsbild

Re: Band skogsvagn

espen82  
#333008 d går godt med dom banden jag har, men kjørde bare med stakesett 1 og 4 i vinter når jag kjørde timmer med dom. ikke sikker på øm d går med bankarna i 2og 4 stakesett,men tror d ska gå bra, har nån grøne band, med kjettinglenker imellom bandplaten på utsiden.usikker hvilket fabrikat d er. men dom bygger mindre på hjulen en ex olofsfors.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).