Verkstan

Eldriven vedkärra!

23 inlägg 12767 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Eldriven vedkärra!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45137 För den som vill göra om sin skottkära...
Lite dyrt kanske...

http://www.electro-mobile.se/el-vagn.htm

http://www.electro-mobile.se/el-skottkarra.htm

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Eldriven vedkärra!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45196
Magnus M skrev:Idag inget problem då jag har garage i källarn granne med pannrummet men det används inte så jag hade planer på att ta bort garagedörrarna o sätta en vanlig dörr istället.
Men det är klart, Snyggare fälgar är ju prio1 så dörrprojektet får nog va :grin:


Du kan ju ta bort bara en av garagedörrarna och få en bred enkeldörr istället om du bara vill få det lite tätare.

Användarvisningsbild

Re: Eldriven vedkärra!

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45214 Jo det finns många ideer o det du säger är en av dom, dörrarna är dock gamla o dåliga så det måste dit en ny. Senaste iden är att ta upp en ny dörr på baksidan direkt in i pannrummet. En nackdel med detta är inbrottsrisken. Det blir oxå längre att köra veden men det problemet är ju löst nu :smile: . Gör jag det så blir det hobbyrum av garaget med en vanlig källarentredörr.

Magnus M

   TS
Användarvisningsbild

Re: Eldriven vedkärra!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45226 Riv ner allt, och bygg nytt anpassat efter den nya kärran :lol:

Avatar Fallback

Re: Eldriven vedkärra!

Hema  
#330703 Hur har det gått?

Användarvisningsbild

Re: Sv: Eldriven vedkärra!

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#330928 Oj, denna hade jag förträngt. Körde med den ett par år men efter att jag blitt stående utan ström halvvägs till pannrummet några ggr så lessnade jag lite. Skulle nog behövt köpa nya batterier avsedda för denna typ av fordon som man kunde lita på men valde att prioritera amnat. Körde med halvbra bilbatterier o det var ingen höjdare. Den skrotades o motorerna sitter nu i ett annat projekt. Kom över 2 24v elmotorer på 2 o 3 kw samt några riktiga batterier på 170ah. Så nu står en nästan färdig eldriven zeroturn åkgräsklippare i garaget. Hoppas kunna provköra under sommarn. Har bara lite för många projekt igång, bygger motorcykel oxå som jag tänkt skulle va igång i sommar.

Magnus M

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: Eldriven vedkärra!

Hema  
#330933
Magnus M skrev:Oj, denna hade jag förträngt. Körde med den ett par år men efter att jag blitt stående utan ström halvvägs till pannrummet några ggr så lessnade jag lite. Skulle nog behövt köpa nya batterier avsedda för denna typ av fordon som man kunde lita på men valde att prioritera amnat. Körde med halvbra bilbatterier o det var ingen höjdare. Den skrotades o motorerna sitter nu i ett annat projekt. Kom över 2 24v elmotorer på 2 o 3 kw samt några riktiga batterier på 170ah. Så nu står en nästan färdig eldriven zeroturn åkgräsklippare i garaget. Hoppas kunna provköra under sommarn. Har bara lite för många projekt igång, bygger motorcykel oxå som jag tänkt skulle va igång i sommar.

Magnus M

Oki doki, men då kan man iaf hoppas på en ny trevlig tråd? :)

Användarvisningsbild

Re: Sv: Eldriven vedkärra!

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#330964 Jo det kanske kan bli en tråd men jag ska nog ha den igång innan jag skriver nåt tror jag. Det finns alldeles för många projekttrådar på olika forum som aldrig visar hur det gick.

Magnus M

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).