Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Ziesel, udda eldriven ATV

23 inlägg 22231 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ziesel, udda eldriven ATV

anersimyra  
#322784
image.jpg
Vad tror ni..skulle den här fungera i skogen.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ziesel, udda eldriven ATV

Fredrik Reuter  
#330326 Hej,
Här kommer en video till på Ziesel.
Den ska gå att köra upp till 5h på batteriet. Toppfart 35km/h, 500NM dragkraft och klarar 60 graders lutning åt alla håll enligt videon.


   TS
Avatar Fallback

Re: Ziesel, udda eldriven ATV

Hema  
#330702 Bara man får ned kraften i marken så kanske det skulle funka. En nackdel som jag ser det är en försämrad förarkomfort, verkar studsa o leva en hel del.

Fredrik, lunningsbank fram?

Avatar Fallback

Re: Ziesel, udda eldriven ATV

Yanmar 1502d  
#330732 Har bara en kommentar: Jag vill ha!!!!!

Avatar Fallback

Re: Ziesel, udda eldriven ATV

Hema  
#330744 Eller två, så kan man koppla ihop dem, så man får en miniversion av en hägglundsbandvagn. Så har man kran o klämbank på den bakre vagnen. Styrning av maskin och kran då köras med fjärrstyrning. :)

Användarvisningsbild

Re: Ziesel, udda eldriven ATV

Fredrik Reuter  
#330774 Hej,
Ja, jag har också "Vill ha" känslor på denna.
Jag är med dig på klämbanken eller liknande Hema.
Det dröjer nog inte heller länge innan de har en tillsats typ denna:

http://www.honda.se/industrial/products ... rview.html

Så får man kanske upp till 10h drifttid med hybridteknik där bensinmotorn ligger och laddar batterierna.
Rätt imponerande att Honda lyckats göra ett elverk på 20kg som går 3h med 1,6kW kontinuerlig effekt.

:-BD

   TS
Användarvisningsbild

sv: Ziesel, udda eldriven ATV

Fredrik Reuter  
#406686 Här är ett klipp med en ATV vagn bakom en Ziesel. Vad tror ni? Klarar den full last utan drift på vagnen, det ska vara 1000Nm ur den...


   TS
Avatar Fallback

Re: Ziesel, udda eldriven ATV

Hema  
#406700 Verkar stark, men jag blev mer intresserad av att det verkar vara en ny jussivagn ute. Kul!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).