Traktorer och processorer

valtra a93 burk av kjettinger

12 inlägg 8280 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

valtra a93 burk av kjettinger

2rodd  
#329851 hei, har akoratt kjøpt meg ny valtra a93. syns det ser ut til og være veldig liten klaring til kjettinger bak. dekk dimensjon 520.70.34 bak og 420.70.24 foran

Noen som har lik traktor, og som har erfaring med bruk av kjettinger? har 8mm piggkjetting som skal på...



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: valtra a93 burk av kjettinger

Åke Nilsson  
#330382 Varför så breda backdäck ?
Har 460 bakdäck som är lämpligt breda i skogen på John Deere 6230 Premium

Användarvisningsbild

Re: valtra a93 burk av kjettinger

2rodd  
#330431 Var kampanje på traktoren med den dekkdiminsjonen. Traktoren flyter bra og det tøft ut. kan virke som om jeg må bytte om på bakdekk for og få plass til kjettinger. Ulempen blir da at bredda på traktorne går fra 220 cm. til 240cm.

   TS
Användarvisningsbild

Re: valtra a93 burk av kjettinger

Åke Nilsson  
#330455 En just valtrasäljare skulle byta ut däcken om du ville utan kostnad.
Vet bara vilken fin service vi får av john deere handlaren,,,

Användarvisningsbild

Re: valtra a93 burk av kjettinger

2rodd  
#330565 Blir ikke aktuelt og bytte ut dekka. Bare lurte på om andre kjørte a93 med den dekk dimensjon og hadde kjettinger. Er vel litt i overkant av 5cm klaring mellom dekk og hytte. Noe som virker veldig lite.

Naboens a75 med 480.70.34 er det kjempe god plass mellom hytte og dekk. Mulig at hytta mi også er noe breiere.

Angående jd forhandlerens servis her jeg bor så er det en av grunden til at det ble valtra på meg denne gangen.

   TS
Avatar Fallback

Re: valtra a93 burk av kjettinger

ÅsaNisse  
#330575 Har du inte lösa tallrikar på fälgarna så du kan öka spårvidden några cm? Helsvetsade fälgar? Skifta höger och vänster?

Användarvisningsbild

Re: valtra a93 burk av kjettinger

2rodd  
#330624 Neste hakk opp på bredde blir og bytte om på hjula bak.

Kan snu selve senteret på felgen også men da blir den altfor brei.

Foran kan jeg justere felgens senter ut for og få samme bredde på hjula foran å bak. det ikke trengs og gjøres for å få plass til kjettinger.

   TS
Avatar Fallback

Re: valtra a93 burk av kjettinger

ÅsaNisse  
#330671 En bild på fälgarna skulle beskriva bra hur det ser ut. Valtra har ju väldigt många inställningsmöjligheter. Jag tror det är 8 olika spårvidder att välja på.

Användarvisningsbild

Re: valtra a93 burk av kjettinger

2rodd  
#330808
Bild

Bild


Er klaringen mellom hytta og dekke jeg er bekymret for. Klaringa mellom skjermen og dekke er vell akoratt ok, den går det ikke ann og gjøre noe med heller.

   TS
Användarvisningsbild

Re: valtra a93 burk av kjettinger

2rodd  
#331736 Har lest litt i manualen. Vis jeg flytter felgene ut et hakk. Så øker sporbredden med ca 10cm (5 cm på vær side) og ikke 10cm som jeg først trodde. Så da burde gå greit med kjettinger.

   TS
Användarvisningsbild

Re: valtra a93 burk av kjettinger

2rodd  
#332221 Hadde traktoren på 50 t service i dag. fikk di til å bytte om på bakdekka. Så nå bør gå fint med kjettinger :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: valtra a93 burk av kjettinger

Magsmann  
#333142 Har akkurat samme "problem" som du hadde. Har 600/65R34 bakdekk på min N92 med akkurat samme felgmontasje som du, der avstanden innvendig er ca 3 cm mot hytta. Dette er altfor lite for kjetting, og alternativet om å bytte om bakhjula slik at jeg også for 5cm mer plass, vurderes sterkt. Min Valtra har nå en total bredde på 228cm.
En Valtra skal kunne gå med kjetting!
En annen fordel som du nå får, er at luftventilen blir plassert på utsiden slik at det blir enda enklere å forandre lufttrykket i dekkene :smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).