Inomgårdsmaskiner

stiga villa briggs & stratton i-c 11,5 hk problem med nåe

4 inlägg 12861 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

stiga villa briggs & stratton i-c 11,5 hk problem med nåe

slaktarnsson  
#329429 Stigan gick bra en liten stund.sen stanna den .den fick stå en stund sen gick den bra en stund, grabben köedai ett par timmar med några stopp . Jag bytte stift gjorde rent förgaarn,blåste rent filtrer satt ihop allt starta den o den poffade bara o avlutade med ett högvarv sen srtade den inte. Kan der ha något med bensinvajer,fjädern såginte hur det satt från början riktigt tacsam om jag kan få någon förklaring helst med kort.mvh



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: stiga villa briggs & stratton i\c 11,5 hk problem med nå

Åke Nilsson  
#330385 Kolla gnistan !!
Är den liten redan vid gnistkoll då är den ännu mindre när tändstiftet är monterat.
Fick byta tändspole då blev allt bra.

Är gnistan bra prova med startgas om det går köra på det eller bensin direkt på kolven.

Avatar Fallback

Re: stiga villa briggs & stratton i\c 11,5 hk problem med nå

jannee  
#330401 Även min Stiga åkgräsklippare gick bra när jag körde ut den från logen (maskinhallen)
Därefter stannade den, kollade bränslet - tanken full - sände ett tack till frugan hon hade den förra gången. Kollade stiftet - fuktigt. Körde återigen på starten - nää den startar djä**ar anamma inte.
Skruvade väck stiftet, letade upp ett nytt - ja inte riktigt nytt, tog ett från motorsågen - hade inget annat hemma. Körde återigen på starten - NÄÄ, den startar inte, började dessutom få slut på batteriet.
Kopplade startkablar, körde återigen på starten - nää inte nu heller.
Tog väck det "nya" stiftet, jordade detta, körde på starten, fin gnista och stiftet var fuktigt eller rättare sagt genomsurt.
Körde på starten utan stift, för att torka ut, monterade stiftet och provade - och ja den tände till men sedan var det inte mer.
Stört omöjligt, dj**la skit - jag såg tusenlapparna segla sin väg.
Som lök på laxen kommer frugan och undrade vad jag höll på med.
Inte lite förbannad förklarade jag problemet.
- Den gick helt perfekt för mig och sedan tankade jag upp den som du alltid vill - men förresten dunken är nästan slut.
Dunk sa jag, den var ju helt full.
Nää den var knappt halv sa frugan.
Vilken dunk menar du då, kom det från mig?
Och ja, frugan hade tankat med koncentrerad spolarvätska - inte undrar på att skiten inte gick.
M.a.o. är du 100 på att du har rätt soppa i.

Användarvisningsbild

Re: stiga villa briggs & stratton i\c 11,5 hk problem med nå

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#330459 Har haft liknande problem, visade sig att en packning i tanklocket hade lossnat och låg på botten av tanken, plockade ut packningen och satte i locket, och nu verkar det funka (har dock inte kört så mycket efter detta)

Utan packningen slöt locket för tätt, och släppte inte in någon luft...
Detta är i alla fall den teorin jag jobbar efter just nu....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).