Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Perfekt för mindre entreprenörer!

23 inlägg 9914 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
amcore  
#32795 tänkte på det.. undra om dom satt nån sorts utväxling på lådan? eller så den går som en personbil, kanske vore nåt endå isåfall 8), för det lär gå fort på hyggena då :lol: :wink:

Användarvisningsbild
totte  
#32797 Inte över 80 i alla fall, då hade plasten blåst av från hytten för länge sen 8)

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32992 Ett nytt blocket tips, något bättre framkomlighet, "liten och smidig" som det står i annonsen.

http://www.blocket.se/vi/17418520.htm?ca=15_s

   TS
Användarvisningsbild
totte  
#33007 "Tanken var att den ska gå på larver och vara liten och smidig i skogen". Så den skall tydligen styras med styrbromsar, där är i alla fall dubbla bromsservon. Den är då inte särskilt påklädd. Bör gå att köra riktigt sakta om man lägger i ettan i båda lådorna. Undrar vad man skall ha för band till den.

Avatar Fallback
Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33024 Hej..
Liknande byggen som jag har sett har haft gamla traktordäck som band..
Vet dock inte om det funkar så bra..Känns som om dom borde kunna kränga av sig ganska så lätt....
Mvh. Ulf

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33115 Kan tänka mig att det inte går så värst fort på något håll när man fått snö i larven om man använder däckbanor som larv.

Avatar Fallback
dieseltomten  
#33301 har faktiskt sett liknande bygge "in action" det gick varken fort eller var komfortabelt. Och killen som körde lär pissat blod efter en vända på hygget. Men vi andra slapp ju dra älgarna...
De hade hydraulkolvar som sköt fram framaxeln och spände de uppkapade gamla traktorsulorna-larverna...

suck...

hoppas att min skogkärra kommer den här veckan

Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33405
Ernst skrev:Kan tänka mig att det inte går så värst fort på något håll när man fått snö i larven om man använder däckbanor som larv.


Lite blötsnö gör susen :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).