Öppna kategorin

Krysslaser

13 inlägg 6061 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Krysslaser

Daggi  
#329533 Hei

Satte opp en ringmur til en garasje her om dagen og fikk ikke det helt til, det ble greit nok for snikkeren som kommer, men slet med få det skikkelig i vater og gjorde dårlig forarbeid med å sette opp snorer og greier....

Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe en god krysslaser med mulighet for å kjøpe til mottaker senere.

Tenker da på å kjøpe en skikkelig laser som jeg kan bruke ute på div prosjekt, alt fra oppsetting av murer til terrasse og bygging av mindre ting og tang... Og så mulighet for å bruke det inne med alt fra å montere opp bilder og hyller til større oppussingsprosjekt..

Det finnest jo mange forskjellige lasere til forkjellige formål, men det jeg er ute etter nå er en krysslaser ala denne:

Bosch Kombilaser GCL25C

http://www.xn--verkty-fya.no/laserverkt ... ser-gcl25c

Noen som har noen synspunkter på denne eller hva slags laser jeg burde kjøpt?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Krysslaser

svampbob  
#329583 Jag provade förra året att använda krysslaser när vi la betongplattor. Det var väldigt svårt att se laserstrålen ute i dagsljus. Förhoppningsvis finns det bättre lasrar än den jag provade med

Avatar Fallback

Re: Krysslaser

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#329586 Ska du använda den ute är det nog bäst att hyra en avvägningslaser med mottagare, som svampbob skrev är det svårt att se lasern ute.

Avatar Fallback

Re: Krysslaser

Daggi  
#329590 Ja jeg tror det kan være litt vanskelig å se strålen ute, ihvertfall med mye sol.

Tenkte på å kjøpe en laser som jeg kan kjøpe en mottaker senere til.

Og skal jeg kjøpe bosch så har jeg forstått det slik at jeg må kjøpe proff(Blå farge) for der kan en kjøpe mottakere til...

Utrulig mange forksjellige lasere å velge i og når en ikke har brukt noe slikt før så blir det enda vanskeligere :D

Så om noen har noen tips så skriv gjerne her :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Krysslaser

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#329595 Leica eller topcon kanske? dyra men kanske finns beg?

Avatar Fallback

Re: Krysslaser

valmet 500  
#329599 En laser som lyser grönt syns myket bätre både inne och ute

Avatar Fallback

Re: Krysslaser

axwell  
#329614 En rotationslaser inkl. mottagare, lågt pris, mycket lång räckvidd, liten avvikelse (0,1 mm/m), tål utomhusmiljö.
http://www.jula.se/catalog/verktyg-och- ... er-160212/

Bra värden på papperet men det är Jula som säljer den, själv gillar jag inte rotationslaser, speciellt inte om den hade varit utan mottagare.

Jula har även Laserliner (made in Finland) som är lite dyrare trots att lågprismarknadens kommer från Hong-Kong.

Användarvisningsbild

Re: Krysslaser

JensSkoog  
#329686 Bosch (blå) är jättebra och priset är inte illa. Men det är svårt å se utomhus. Jag använder ett par laserglasögon som gör att det går bättre å se laserstrålen, men i stark sol, är det oavsedd svårt.

Användarvisningsbild

Re: Krysslaser

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#329689
Flisaren skrev:Leica eller topcon kanske? dyra men kanske finns beg?


Då kan du lika gärna köpa Spectra (Trimble). Minst lika bra.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Krysslaser

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#329690 Finns f.ö. specialglasögon för att lättare kunna se laserstrålen utomhus. T.ex. http://www.hultafors.se/produkter/nivel ... asogon-lb/
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Krysslaser

Hema  
#329693 För en oerfaren, vad bör man tänka på vid köp av krysslaser?

Användarvisningsbild

Re: Krysslaser

JensSkoog  
#329729
Hema skrev:För en oerfaren, vad bör man tänka på vid köp av krysslaser?

Det jag har saknat när jag snickrar är ett bra stativ för min krysslaser. Köpte ett på Jula, men det var inte stabilt nog :oops: , så jag kommer å köpa ett dyrara och stödigare som snabbt kan köras upp och ner. Om du holler dig inomhus, holler det med en av dom billiga lasrane.

Avatar Fallback

Re: Krysslaser

Daggi  
#329987 Gode råd her, jeg tror det blir en bosch krysslaser 25 eller en bosch 80, og da blir det med stativ på den jeg kjøper....


---Da ble det en Bosch GLL3-80P 360 med stativ og mottaker :)

Fikk med min bror og far og delte på 3, så da ble sluttsummen bra :D

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).