Traktorer och processorer

Ventilpaketmontering i Valmet/Valtra

7 inlägg 4629 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ventilpaketmontering i Valmet/Valtra

nide  
#327766 Jag har en Valmet/Valtra 6800 med vändbar stol och en timmerkärra till.
Problemet är att jag inte hittat något bra sätt att monter ventilpaketet i traktorn så nu står jag på ramen och kör med kranen ute. Inte riktigt ergonomiskt riktigt......

Någon med lite ideer hur jag kan göra för att hantera paketet. Har ett fysiskt handikapp som gör att jag inte kan lyfta paketet själv och behöver traktorn till andra saker emellanåt så det måste vara smidigt att koppla till och från kärran med ventiler.
Tacksam för tips och ideer.

/Nide



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Ventilpaketmontering i Valmet

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#327771 En lösning när du fått paket där du vill i traktorn är att sätta snabbkopplingar på alla slangarna, med märkning givetvis

Användarvisningsbild

Re: Ventilpaketmontering i Valmet

Vardon  
#327772 Elventiler?

Avatar Fallback

Re: Ventilpaketmontering i Valmet

Markus  
#328130 Montera vajerstyrning på befintlit paket är väl billigast om man vill ha en lätt lösning.

Mvh Markus

Avatar Fallback

Re: Ventilpaketmontering i Valmet

longben  
#328898 I Finland finns sk. ventilbordsvinsch, kanske det finns liknande hos er?

Avatar Fallback

Re: Ventilpaketmontering i Valmet

Marldon  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#328962 Snyggt longben. Ser ut att funka bra. Kan man köpa en sån komplett i Finland?

Avatar Fallback

Re: Ventilpaketmontering i Valmet

longben  
#328974 Tillverkas av Rautavaaran Modulmet, pris 615 € inkl moms. Går att beställa t.ex via Maspart:
http://www.maspart.com/yritykset/m-o/modulmet-oy.html

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).