Jakt och Fiske

Ny jaktmark!

2 inlägg 2356 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ny jaktmark!

lissnils  
#327963 Jädrarns va gött! Nu var det klart - jag får en plats i jaktlaget nere i Oxelösund. \M/
6st från orten har jagat där nere i 4-5 år. Va med ner som gäst i månadskiftet Nov/dec. Nu hoppade en kille av så eftersom jag visat intresse för att haka på ner fler ggr så erbjöds jag den platsen. Gött gäng - vi hade sketasköj sist. Och eftersom jag är social av mig så är jaktstugelivet minst lika viktigt som jakten.
Det rör sig om ca 700ha.
På "menyn" står dov, gris, räv och rådjur. Älg jagar jag nog huvudsakligen här hemma skulle jag tro.

Med dalamått mätt så dräller det av rådjur - de två dagar vi va nere förra året så såg jag 8 men inget skjutbart djur erbjöd skottläge.
Gris finns det "gott om". Såg totalt 7 st när jag var nere, men det var under ett pågående eftersök så de fick rulta vidare.
Dov är det "ok" med. Inga enorma antal men gott och väl beskattningsbar stam.

Goda relationer med grannlag - det jagas tillsammans var och varannan gång enligt info. Kul med fungerande samarbeten över gränserna.

Jävlar - nu får det bli 1 Juli så jag kan åka ner och vaka gris. 8)



   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny jaktmark!

SHR  
#328599 är samma för mig. litet lag med bra sammanhållning där jaktstugelivet är lika viktigt som jakten. brukar bli lite älg (få älgar) men desto roligare har vi i stugan om kvällarna. :-BD

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).