Traktorer och processorer

Skogsdrag till Belarus 820

10 inlägg 7711 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsdrag till Belarus 820

grålle-68  
#327308 Hej har en Belarus på gång, han jag skall köpa den av säger att det finns ett så kallat skogsdrag till den är det någon som vet mer om detta , frågan kom upp då hitchen sitter lågt gämfört med fri gången under resten av traktorn.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Skogsdrag till Belarus 820

grålle-68  
#327776 Är det ingen som vet något om skogsdrag :surp: :surp:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsdrag till Belarus 820

stegmaster  
#327785 Nei, har aldrig hört om detta.
Men gissar at det handler om et vanlig högsittandet fäste, som dom använder mycket av längre söder i Europa, Brukar sitta i höjd med toppstångsinfästningen.
Typ som detta.

Uten navn.jpg

Avatar Fallback

Re: Skogsdrag till Belarus 820

brassel  
#327788 Finns säkert många som kan mer än mig, men iaf:
Skogsdrag är väll och rekommendera till alla traktorer som ska ut lite rumlig skog.
Valtra har (haft?) liknande frigångshöjd, men det kan väll ibland vara bra med separata kolvar vid fastkörning har jag hört...
Åtm dessa bygger skogsdrag vad jag kan hitta på nätet
http://www.olmstad.com/se/skogsutrustni ... e-19671724

Avatar Fallback

Re: Skogsdrag till Belarus 820

grålle-68  
#327892 Hej tack för tipset får ringa till ölmstad och höra med dom, dubbel verkande kan ju vara smidigt, orginal hitch sticker ned 15-20cm under resten av trakorn.
Den andra varianten verkar inte så vanlig har aldrig set den förut.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsdrag till Belarus 820

valtra121A  
#328198 Har haft belarus 920 för länge sen, ihop med bukplåt o fönsterkil, flyttade batterier mm så följde det med ett skogsdrag som man satte dit där hitch kroken ska sitta, 4 bultar tror ja d va att lossa.... Draget var av gaffeltyp o fungerade rätt bra, men det va ett elände att koppla till kärran emellanåt :-S

Avatar Fallback

Re: Skogsdrag till Belarus 820

grålle-68  
#328220 Okej då är det inte som på bilden från ölmestad utan mer som ett vanligt jordbruksdrag

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsdrag till Belarus 820

valtra121A  
#328233 Nä, man fick byta ut hitch mot en grov platta med gaffelkoppling....

Avatar Fallback

Re: Skogsdrag till Belarus 820

grålle-68  
#328235 Okej måste kolla mer hur det sitter hur mycket gjorde det på frigången ? Var det en köpe eller special tillverkad

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsdrag till Belarus 820

valtra121A  
#328317 Det var en lösning som bröderna philgren i Arvika hade på sina belarus med skogsutrustning, den hitchkroken jag hade var ganska tacksam i skogen så man fick inte så värst mycket mer frigång med skogsdraget. Som jag minns det så vann man kanske 5 cm med d, ihop med bukplåten så blev det helt slätt under med skogsdraget iaf!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).