Öppna kategorin

Forskarsurr i P1 om skogen jusst nu...

4 inlägg 2114 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Forskarsurr i P1 om skogen jusst nu...

rokon  
#328179 I Radion, folks förhållandet till skogen



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Forskarsurr i P1 om skogen jusst nu...

rokon  
#328182 "Forskning visar att vi i Sverige drastiskt minskat våra besök i skogen sen 1980-talet. Sen urminnes tider har vi levt av skogen, den har format vår identitet - men nu vill vi inte vara där längre.

P1 tittar närmre på vår knepiga relation till skogen. Den symboliserar frihet men också fasa – något vi bara vill uppleva på distans, till exempel genom skrämmande filmer. Eller i små doser i heminredningen." http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/53 ... ramid=2702

   TS
Användarvisningsbild

Re: Forskarsurr i P1 om skogen jusst nu...

Peteflamingstar  
#328188 Tack för det! Mina åsikter bara förstärks angående detta struntprat från t.ex. SNF att skogen är en väldigt viktig rekreationsmiljö för befolkningen, rent struntprat för stora delar av landet. Vanligt folk går kanske i skogspartier mellan sina bostadsområden medan största delen av landets skogar är tämligen tomt på folk förutom möjligen vid jakt- och bärsäsong...

Avatar Fallback

Re: Forskarsurr i P1 om skogen jusst nu...

jannee  
#328190 Tycker det ränner folk i tid och otid ute i skogen. Eventuella lingon plockas innan de mognat, samma med blåbär. Har man hittat ett bra svampställe så är det garanterat rensat nästa gång man kommer dit. Mina skogsbilvägar är INTE stängda vilket gör att p-bilar trafikerar dem titt som tätt, även poliserna kör sina rundor på skogsbilvägarna.
Angående vindfälle/sörträd så informerar jägarna glatt att de hittat ditt som datt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).