Traktorn i skogen

New Holland i skogen

273 inlägg 166438 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

adsstal  
#327870 Okej, då ska jag göra detta. tack för hjälpen.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#328239 Jag köpte min vridplatta från Manfreds Maskin i Råneå, snabbt och snyggt.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Ängagärdet  
#377578 Hej!
Jag har problem! Kör min skogsvagn över det självhållande hydrauluttaget (märkt III) som väl är tipputtaget, problemet är att det löser ut vid tryckhöjning, som ett tipputtag ska göra. Detta har jag avhjälpt med en gummistropp som håller spaken i tryckläget, dock upplever jag att jag får ett tryckfall när spaken försöker lösa ut, samt ett överströmningsljud från ventilen. Hur har ni era kopplade? Går det att ändra något i ventilen? Hjalp! :???:
Ska man behöva sätta dit spakstopp alá Belarus på en av de andra ventilerna?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#377586 Har du fri retur?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Ängagärdet  
#377594 Ja, det har jag, Det faller ca 10bar över ventilen, har du vagnen kopplad till det uttaget oxå?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Seb macahan  
#377609 Vad för NH har du? På min sitter det ett vred på varje ventil (bakom uttaget) på detta vred kan man välja 5 olika lägen om man vill ha "kick back" eller inte mm.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Ängagärdet  
#377617 Har en TL90a. Finns inga inställnings möjligheter förutom att det går å ändra två av uttagen till enkelverkande, men det har ju inte med detta att göra. :?: Nu har jag bytt till ett av uttagen som inte har kickback, det överströmmande ljudet försvann å tyckte att den går upp i tryck snabbare vid fullbelastning, ska prova i morgon så får vi se. 8)

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#377871 Jag har bara två dbv på T5030 tyvärr, ibland saknar jag det tredje dbv uttaget.
På min är ett uttag grönfärgat och där har jag steglöst justerbart flöde, där kopplar jag kranen med fri retur
och spärrar spaken med en spännrem. Funkar fint.
Det andra uttaget är blåfärgat och där har jag vagnsstyrningen, passar bra iom att spaken är närmast stolen
så det är lätt att hitta den vid knixiga manövrer.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Ängagärdet  
#377877 Ok, nu har jag provat via ett annat uttag, verkar bli bättre! 8)

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

andan  
#548584 Varit o kikat på en TS100 idag, vad har forumet att säga om en sådan generellt och i skogen?
Vad är mkt timmar på en sådan? Kända fel och brister?
Kändes ngt rapplig i växelreglage men kan ju vara vanesak då jag tyckte det blev lite bättre efter en stunds provkörning o växlande... Tacksam för lite tips o råd då NH är helt nytt för mig (Gammel Valmet sen tidigare)....

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

haltegarden  
#548591 Har en skogsutrustad ts 100 snurrbar stol, bukplåt och fönsterkil.
Har inte kört den så mycket, har bara haft den drygt ett år, tycker att den känns lite stor utvändigt och lite trång i hytten när det gäller att snurra stolen, stor hytt i övrigt.
Ok att köra tyst och fin

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

andan  
#548609 Ja detta är en likadan, med bukplåtar, bakrutekil, snurrstol m.m. Upplevde samma sak gällande stolen, hade det inte varit för handbromsens placering så hade det gått bättre, men nu får man i princip snurra stolen innan man sätter sig tyvärr.. Dock kom jag på att iom knappkoppling och just handbromsens placering så borde det gå att flytta några meter bakvänd och inte snurra i tid o otid, borde väl funka? Känner du till några svaga punkter/saker man bör kolla?

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

haltegarden  
#548788 Min har gått ca 2000 timmar och köpts av en släkting som haft den sen ny, har ingen kunskap om "typiska" brister eller fel

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

andan  
#548866 Ok, får bli en funderare över helgen så får vi se om det blir affär! :-bd

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548940 Jag körde en TS100 åt en bonde när den var ny, riktig mystraktor! Den kan man nog lära sig att trivas i ordentligt. Inga kända defekter förutom att h an fich byta hydraulolja iom haveri på urinvagnen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).