Motorsåg och handhållet

Bästa måttbandet?

37 inlägg 30274 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bästa måttbandet?

Blivande snickare  
#159329 =)) =))

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Bästa måttbandet?

Cowboy  
#327483 Det kan knappast vara motiverat att köpa en tång för 1000 kr för att reparera ETT Spencer måttband. Finns det nån som reparerar måttband i Dalarna? Annars blir det att köpa nytt.

Användarvisningsbild

Re: Bästa måttbandet?

Göt  
#327514 Reparerar måttbandet gör väl närmaste motorsågshandlare....brukar aldrig vara nåt problem att få hjälp med.. :grin:

Efter mycket krångel med spencerband 😡 så köpte jag ett Huskvarna det är så lätt att spänna bandet :grin:

Användarvisningsbild

Re: Bästa måttbandet?

skalundabo  
#327679 Husqvarnas måttband går nästan alltid sönder där skarven är. Det tar i kanten på rullen och viker upp sig, tillslut så delar det sig. Mycket irriterande när man är långt ifrån bil och reservband.

Användarvisningsbild

Re: Bästa måttbandet?

T Landström  
#327690
skalundabo skrev:Husqvarnas måttband går nästan alltid sönder där skarven är. Det tar i kanten på rullen och viker upp sig, tillslut så delar det sig. Mycket irriterande när man är långt ifrån bil och reservband.


Jag har lindat eller lindar alltid lite vulktape i skarven mellan plastbandet och plåtbandet...

Användarvisningsbild

Re: Bästa måttbandet?

Göt  
#327694 :(( :(( Och jag som var så stolt och trodde jag hade köpt det perfekta bandet

Avatar Fallback

Re: Bästa måttbandet?

Hema  
#327700
Göt skrev::(( :(( Och jag som var så stolt och trodde jag hade köpt det perfekta bandet

Du borde veta att det finns inga genvägar till det perfekta bandet, eller var det ljudet? hmm blandar ihop det där.. :)

Användarvisningsbild

Re: Bästa måttbandet?

Göt  
#327702 O:-) :-BD

Du har så rätt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Bästa måttbandet?

barbarossa  
#687857 Förstår mej inte riktit på den här spik modellen hur är det tänkt riktit släpper i ett prövat att trycka fast spiken olika långt ner på stockänden.eller är jag bara dum 🤔

Avatar Fallback

Re: Bästa måttbandet?

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#687861 Du ska vika ner kroken i 90 grader vinkel där den snäpper fast tack vare bladfjädernden. Sen hakar man enkelt fast den blanka kroken i virket.
Det släpper och rätar ut sej när du rycker i bandet.

Användarvisningsbild

Re: Bästa måttbandet?

Nyborg  
#687863 Jag fick släppa lite på bandspänningen, lossade ofta när jag hade gått en bit.

Användarvisningsbild

Re: Bästa måttbandet?

Komposten  
#687864 Du kan ju byta ut kroken.
Finns ju fortfarande den där fjädern med två hakar...

Avatar Fallback

Re: Bästa måttbandet?

barbarossa  
#687868 Ok tack ska pröva på nytt i morgon

Användarvisningsbild

Re: Bästa måttbandet?

Komposten  
#687870 Kan skicka en åt dig om du inte hittar 👍

Avatar Fallback

Re: Bästa måttbandet?

barbarossa  
#687873 Köpte komplett bälte fanns dock ingen annan ände med i paketet

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).