Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

29 inlägg 21824 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

crille_h  
#326851 max storlek med trycket ställt på 180bar, närmare 60cm i roten 3m lång

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

crille_h  
#326853
Karlsson_98 skrev:Riktigt fint bygge!

När börjar du bygga på beställning då? :wink:



Tack! mmm hade det inte vart så segt att bygga allt med vinkelslip och fil tillgodo så kanske - fär väl se över maskinparken....

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

Yanmar 1502d  
#326872 Kul tråd!!!!!! Jäklar vad duktig du är! Hoppas att du är nöjd med vagnen. Du verkar onekligen ha haft nytta av den.

Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

crille_h  
#326880
Yanmar 1502d skrev:Kul tråd!!!!!! Jäklar vad duktig du är! Hoppas att du är nöjd med vagnen. Du verkar onekligen ha haft nytta av den.


Tack! Jo nu efter 3e gången jag byggt ihop den är jag nöjd, den funkar förträffligt bra! Speciellt nya ventilerna med el on-off för utskjut och grip på joystickarna. Skulle bara byggt ramstyrning och flak också.. Får nog bli sen nån gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

Flax12  
#326882 Med tanke på vad du visat här så har du fixat dom "kompletteringarna" inte allt för långt bort i tiden :wink:

Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

crille_h  
#326886 De kommer nog tyvärr få vänta ett tag då hobbylokalen är såld, så efter maj är tillbaka i mitt eget garage där vagnen inte får plats. Men nästa projekt är startat med hus, stall och verkstadsbygge i skogen! Sen så..

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

olli  
#326888 Tror nog att du kunde konstruera, tillverka och sälja vagnar istället för att köpa.
Jag är imponerad av dina färdigheter.

Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

crille_h  
#326892
olli skrev:Tror nog att du kunde konstruera, tillverka och sälja vagnar istället för att köpa.
Jag är imponerad av dina färdigheter.


Tack! Problemet är bara att det tar sån faslig tid att bygga med enkla verktyg, men det hade varit skoj såklart! Såhär i efterhand hade det ju varit mkt bättre att bara bygga själv från början, men man får se det som en erfarenhet rikare.

Om någon funderar på en sån här vagn, som den såg ut från början, skulle jag avråda då konstruktionen är helt kass och överjävligt glapp överallt. Tex där något är ledat har man borrat med en 23,5mm borr till en 22mm bult osv... Värst var boggin som om man hissade upp vagnen lutade väldigt mkt inåt för sedan luta sjukt mkt utåt när man släppte ner vagnen igen..

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

Viltvård  
#327124 Mycket imponerande :)

Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

crille_h  
#327319 Idag har jag dikesrensat på hygget med bygget!
ImageUploadedByskogsforum forum1429888595.632905.jpg
ImageUploadedByskogsforum forum1429888611.045244.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#327326 Svensktillverkat är bäst!! :grin: Kul att se att den svenska uppfinningsrikedomen lever!

Användarvisningsbild

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#327337 Härligt att se :-BD Nu återstår det ju bara att byta ut Lifan-motorn mot en Honda-motor så är du helt Kina-fri \M/

Avatar Fallback

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

crille_h  
#327349 faktum är att lifan-moroten är fruktansvärt bra! Kanske låter lite mkt, men går sjukt bra och är soppasnål - ca 1 liter/h vid hård belastning. Så den får bli kvar! i övrigt, tack!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Projekt: Köpa atv griplastarvagn från Kina

halvproffs  
#327356 Bara att hålla med i allt beröm till dig :-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).