Trädfällning (arborist)

Pris för en lönn

18 inlägg 13795 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris för en lönn

fritidsbonden  
#326961 Hej.
Vad skulle det kosta att plocka ner en lönn? Den är 60cm i diameter och ca 15 m hög. Den måste firas ned hör att spara gräs och rabatter. Har fått ett pris på 2000:- är det mycket?


Senast redigerad av fritidsbonden lör 06 jun 2015, 08:40, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Pris för en ek

Blivande snickare  
#326967 Tycker det låter väldigt billigt, säkert att du inte glömt en nolla? :shock:

Avatar Fallback

Re: Pris för en lönn

fritidsbonden  
#326969 2000:- exl moms. Är det billigt alltså?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pris för en lönn

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#326970
fritidsbonden skrev:2000:- exl moms. Är det billigt alltså?

Låter ganska rimligt, kanske lite lågt men absolut inte jättebilligt. I det priset ingår troligen inte bortfrakt av stam och grenar.

Avatar Fallback

Re: Pris för en ek

fritidsbonden  
#326973 Ingen bortforsling, jag ska ha det till ved. Kapas till hanterbara bitar 1-2 meter läggs i en hög och riset i en annan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris för en ek

Phantom  
#326976 Beror lite på var i landet det är, men jag tycker det låter billigt. Bara att slå till.
Kommer dom att fira ner delarna då du är rädd om gräsmatta/rabatter?
Kolla bara så det finns giltiga försäkringar och god kunskap för jobbet!!!

Avatar Fallback

Re: Pris för en ek

Blivande snickare  
#326984
fritidsbonden skrev:Ingen bortforsling, jag ska ha det till ved. Kapas till hanterbara bitar 1-2 meter läggs i en hög och riset i en annan.

Okej, jag trodde de skulle köra bort trädet åxå så att du bara blir med stubben kvar :smile:
Då låter ju priset lite klokare men fortfarande billigt i mina öron! :smile:

Avatar Fallback

Re: Pris för en ek

åberg  
#327001
Phantom skrev:Kolla bara så det finns giltiga försäkringar och god kunskap för jobbet!!!


Tänkte detsamma som Phantom redan skrivit.

Kolla referenser om såna finns.

Avatar Fallback

Re: Pris för en ek

jannee  
#327005 Bara att slå till - inget att fundera över.

Avatar Fallback

Re: Pris för en ek

häsmyra  
#327030 Var eken en lönn eller hur var det?

Användarvisningsbild

Re: Pris för en ek

Huskyman  
#327065 Två tusen spänn är inte mycket att fundera över. Om personen ifråga har ansvarsförsäkring och F-skattebevisvill säga. Är det svart så är det fortfarande billigt, men då det kan bli jäkligt kostsamt för dig om olyckan är framme. Du står som arbetsgivare utan F-skattebevis...

Användarvisningsbild

Re: Pris för en ek

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#327110 En helt lysande rubrik på en tråd!!! "pris på en ek" sen är det en lönn man vill fälld! Hahaha! Ja jösses......

Avatar Fallback

Re: Pris för en ek

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#327121 Förstår att.du.blev helt snurrig och förvirrad.när det är så komplicerat! :)

Användarvisningsbild

Re: Pris för en ek

Huskyman  
#327125
Huggarn skrev:En helt lysande rubrik på en tråd!!! "pris på en ek" sen är det en lönn man vill fälld! Hahaha! Ja jösses......

Fasen, det missade jag. Det var ju jäkligt roligt faktiskt.... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Pris för en lönn

anersimyra  
#332780 Kan ju vara en Ek som ska fällas i Lönndom.. :shock: :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).