Skogsvagn (Huggarvagnar)

Palms 620 kran, böjd/bruten sticka

39 inlägg 29382 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Palms 620 kran, böjd/bruten sticka

Tommy L  
#207550 Hej jag råkade ut för samma sak på min palms 620, jag förstärkte med 70x70x6mm vinkeljärn,
det blir nog extrem belastning om man har helt ihopfälld kran. Jag fick tryck uppifrån som skapade knäcket (körde in i för låg port med utskutet en bit ut, efter förstärkning har det inte varit något problem.

FTG
Avatar Fallback

Re: Palms 620 kran, böjd/bruten sticka

Hamstr  
#208308
Tommy L skrev:Hej jag råkade ut för samma sak på min palms 620, jag förstärkte med 70x70x6mm vinkeljärn,
det blir nog extrem belastning om man har helt ihopfälld kran. Jag fick tryck uppifrån som skapade knäcket (körde in i för låg port med utskutet en bit ut, efter förstärkning har det inte varit något problem.


Aha intressant! Årsmodel på den? :smile:


mrtornqist hur går det med bilderna? :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Palms 620 kran, böjd/bruten sticka

Tommy L  
#208403 årsmodell 2007, efter förstärkning har jag nog kört ut ca 300 m3 utan problem

Avatar Fallback

Re: Palms 620 kran, böjd/bruten sticka

jannes  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209507 Samma på min 510 -07 va ett demo ex, började spricka efter ett år på sidorna nu förstärkt med 80x80x10 mm men stickan är lite krokig

Avatar Fallback

Re: Palms 620 kran, böjd/bruten sticka

Hamstr  
#209626 Det va som fasen, verkar ju inte alls vara ovanligt att det händer då :???:

Har du någon bild på förstärkningen? :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Palms 620 kran, böjd/bruten sticka

Hamstr  
#213541 Nu står vagnen på lantmännen maskin i väntan på ny sticka, dom hade kunnat svetsa men dom ville inte det ifall det skulle hända något. En ny sticka va inte direkt svindyrt heller så det är den bästa lösningen :smile: 7100 kr kostar en ny sticka med utskjut 8)

   TS
Avatar Fallback

Re: Palms 620 kran, böjd/bruten sticka

mimeck  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324695 Fick dom till kranen?

Hur är palms kranar och vagnar annars.
Har dom samma kvalitet som tex. Patu?

Avatar Fallback

Re: Palms 620 kran, böjd/bruten sticka

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#326218 Ska nog inte jämföra Palms med Patu/Kesla som de heter idag. Farma är kvalitet känns det som i jämförelse med Palms.

Avatar Fallback

Re: Palms 620 kran, böjd/bruten sticka

Hamstr  
#326383 Japp kranen är fixad och den nya stickan ser starkare ut än den förra, har funkat kanonbra sen dess! :smile: Förutom stickan på har vi inte haft några problem alls med palms, vi hade en farmavagn innan och skulle nog säga att palms är ungefär lika bra.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).