sön 12 apr 2015, 23:02#325786
Tenkte det var like greit å ha en samle tråd med div endringer/forbedringer jeg jør på valmeten så nå kommer det en til.Har hele tiden jeg har sittet bakover og kjørt kran irritert meg over litt trang bein plass.føler at knerne kommer for høyt opp noe som er plagsomt i lengden.en løsning er jo mere luft i setet,men det går jo utover sikten oppover,så jeg kom fram til at det måtte gjøres noe med gulvet.etter litt fundering og vurdering fant jeg ut at skrå kanten bak mot den lille ruta kan senkes til samme vinkel som resten av gulvet så nå er det kappet hull.neste steg blir å bytte ut rørene til hyd med slanger så jeg får max plass bakover.
mån 13 apr 2015, 22:15#325897
Fikk ikke gjort så mye med gulvet idag,plantet 500 gran etter jobb.men har tilpasset hyd slangene som skal erstatte rørene så de monteres imorgen, da kan gulvet bygges ferdig.
ons 15 apr 2015, 08:44#326087
Nei ledningene er til bryter i håndbrekk og kontakt som går igjennom gulvet,vil tro det er til baklys og knappene i skjermen for løft av trekkstenger.skulle likt å hatt et brukt glassfibertak å laget ruter i så sikten oppover blir bedre,ikke så greit å kappe på gefylen i orginaltak......
sön 13 dec 2015, 23:24#357182
Hei alle sammen,har sett en tråd her på forumet om en valmet med hjemmebygget skogstak men kan ikke finne den.Noen som vet hvilken tråd det er??
mån 14 dec 2015, 21:50#357377
Brabra! Någon gång kommer det bli aktuellt i våran 6300, så är ju kul att få se så många alternativ som möjligt tills dess
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
gnisten83- Ryd i Småland, Sveriges minsta riktnummerområde- tis 15 dec 2015, 19:28
tis 15 dec 2015, 19:28#357573
Inte funderat på liten gasdämpare till att hålla uppe den, kanske monterat så den har ettläge så den att den under läget håller den nere o över trycker upp den mot rutan
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.