Öppna kategorin

Drönare, Filmer

41 inlägg 21597 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Drönare, Filmer

rocky  
#325698 Testflygning.




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

T Landström  
#325715 Det är ju Ånimskog ju... :)

Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

rocky  
#325716
T Landström skrev:Det är ju Ånimskog ju... :)


Japp :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

SHR  
#325718 Schysst! Finns det någon sorts skärm så man ser vad som filmas medan man rattar? :)

Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

rocky  
#325722
Slutaharoligt skrev:Schysst! Finns det någon sorts skärm så man ser vad som filmas medan man rattar? :)


Ja det finns lite olika varianter eller mest kvalitetsskillnad. Har själv en 7" skärm med laddbart batteri. Sök på FPV System så hittar du lite olika förslag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

Fredrik Reuter  
#325729 Hej,
Kanontråd! Jag tänkte dra igång en teknikkategori snart och där tänkte jag drönartrådar kan platsa in så jag flyttar bara senare.
Jag får börja rota reda på mina klipp, här är iaf ett från Säffle (av alla städer)...


Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

rocky  
#325732 Ja leta i alla gömmor efter roliga klipp :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

Fredrik Reuter  
#325745 Ok, helt nyuppladdat. Film från en test jag gjorde med mapping, alltså att ta stillbilder med jämna mellanrum och överlapp och processa dessa till en digital karta sedan. Filmen kom med av bara farten...


Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

rocky  
#325755 Ok hur fungerade det mapping? Värt jobbet eller är det inte så mycket arbete? Vad får man för format på den?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

Fredrik Reuter  
#325770 Ja, det krävs en del datakraft. En massa olika format går att få, bl a ska det gå att exportera till Google Earth.
Efter lite mekande så blev det skapligt utefter testet, men jag hade för lite datakraft. 16GB RAM räckte inte länge och troligtvis skulle man behöva en av de värre processorerna och 64GB RAM.

Här är en video som förklarar lite bättre. Riktigt riktigt häftigt!


Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325771 Kul tråd!!

Jag flyger lite med en DJI Phantom, och har efter några månaders väntan även fått tillstånd från Transportstyrelsen o självgranskingsrätt från Försvaret.

Skickade upp ett kortklipp som exempel...

Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

rocky  
#325773 Skoj! Vad har du för kamera till Phantomen? Självgranskningsrätt kan du förklara vad det innebär? Med tillstånd från transportstyrelsen vad får du ut av det?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325775 Phantom 2 V+ är Ready to fly" med egen kamera, dock med skaplig FishEye effekt som synes..

Jaa, vad jag får ut av TrptStyreselen - joo, jag får tex flyga lagligt... :)
Självgranskningsrätten... joo, jag får sprida mina bilder lagligt, utan att först skicka dom till FM...

Menar du alltså att du inte har detta? :)

Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

rocky  
#325777 Nopp inte än. Klarar mig under 120m och inom synhåll med det jag tänkt mig i dagsläget.[emoji4]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Drönare, Filmer

rocky  
#325778 Ok så det är en inbyggd kamera i Phantomen eller kan du byta till olika?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar