Traktorer och processorer

Niab 1501

490 inlägg 166403 visningar 45 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Niab 1501

Erre  
#325746 Då har svärfar och jag äntligen kommit över en Traktorprocessor!! :smile:

Det blev en äldre niab 1501, fick så bra pris på den av en släkting att vi inte kunde låta bli. Min tanke var annars en hypro 300. Men nu börjar vi enkelt och testar konceptet så får vi se om det investeras i något nyare om några år.

Så i höst har man lite press på sig efter att ha tjatat om en maskin nu i några år. :grin:
Så det ska helst ligga några kubikmeter i vältan när nästa vår kommer.

Idag har svärfar och jag snabbtestat allt, sett om någon kolv behöver packas om osv.
Blev att köra in i verkstaden och svetsa två sprickor. Annars funkade allt fint.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

molnia  
#325748 trevligt, inte avundsjuk alls.. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Erre  
#325750 Svärfar smög upp å knackade mig på axeln när jag i klassisk nybörjaranda fumlade å mixtrade med spakarna och sa: " det går fortare med motorsåg " med ett flin från öra till öra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Fredrik Reuter  
#325752 Grattis! Den där kommer du troligtvis ha en del nytta och nöje!

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

stegmaster  
#325757
Erre skrev:Svärfar smög upp å knackade mig på axeln när jag i klassisk nybörjaranda fumlade å mixtrade med spakarna och sa: " det går fortare med motorsåg " med ett flin från öra till öra.


:)) :))

Grattis, det kommer til att bli bra, så din svärfar får nog snart torka bort sitt flinande ska du se. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Erre  
#325758 Haha. Ja när man kan köra spakarna utan att tänka så mycket så flyter det nog bättre. Å tänk vad tid man sparar om funktionen går åt rätt håll med med en gång. :wink:

Ska bli kul att kasta sig in i gallringarna i höst.
Och vilket hjälpmedel till att ta hand om alla ströträd som blåser kull varje år.

   TS
Avatar Fallback

Re: Niab 1501

Qkeeper  
#325761 Vad hänger den på för Volvo?

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Erre  
#325765 Den gamla 650 n fick rycka in till testkörningen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325792 Jag är officiellt avundsjuk nu. Fin grej.

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Ängagärdet  
#325824 Grattis! Hoppas nu inte förre ägaren varit för hård med den! Det är ett riktigt bra hjälpmedel både i gallring och vid vindfällen!

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Erre  
#325825 Tackar tackar.
Den har gått några kubik men det är inte så farligt med den.

Tar gärna emot tips på hur man lägger upp körningen i gallringarna för att det ska funka så bra som möjligt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Ängagärdet  
#325828 Nä, han har nog snackat mer än han kört! :lol:
Jag plockar ju från båda sidor med min kesla så det blir nog inte så lik körning.

Avatar Fallback

Re: Niab 1501

80-90  
#325866 härligt grattis ... blir avundsjuk jag ..

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Erre  
#327596 Vem kan vänta till hösten när man fått hem ny leksak! :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

bodaedet  
#327599 En sån har jag haft[emoji106] fina grejor.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).