SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Skördare

Rottne H21D, en genomgång

22 inlägg 19411 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: [MA] Rottne H21D, en genomgång

Fredrik Reuter  
#325307 Precis! Jag håller med.
Det är ju symptomatiskt sexhjuliga oavsett märke skulle jag vilja säga. Konstigt att det bara varit Gremo som kört med 8WD skördare i flera år egentligen...

Kan det vara konservatism?

   TS
Användarvisningsbild

Re: [MA] Rottne H21D, en genomgång

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325512 Hur är det med mätningen nu då med det nys aggregatet? Dem gamla va ju inte kända för att hålla mätningen så bra direkt. Någon som vet?

Användarvisningsbild

Re: [MA] Rottne H21D, en genomgång

Fredrik Reuter  
#325610 Hej,
Mätningen ska enl de förare jag pratade med vara riktigt bra. Att de numer har diameter i "korsklavning" i övre knivarna är ju beprövat, både Waratah och SP (säkert fler) har ju detta sedan länge.
Sedan är mäthjulet inte längre dolt i ramen, det syns också på filmerna, det är helt öppet nu och tydligen fungerar detta bra hittills, barkremsor och grenar ramlar lättare ur och genom det borde ju mäthjulet kunna mäta bättre.

   TS
Användarvisningsbild

Re: [MA] Rottne H21D, en genomgång

Skogshuggarninorr35  
#325617 Va det Benny som körde i klippet?

Användarvisningsbild

Re: [MA] Rottne H21D, en genomgång

Fredrik Reuter  
#325621 Ja, allra mest var det Benny, men Jan är med i ett klipp också.
Trevligt lag detta måste jag säga, det var givande och mycket roliga timmar på det besöket! Gofika också, och nästa gång har jag lovat att bjuda igen på fikat, det var Benny som stod för detta denna gång.

Har du jobbat med någon av dem Fredrik? För du är väl från trakterna?

   TS
Användarvisningsbild

Re: [MA] Rottne H21D, en genomgång

Skogshuggarninorr35  
#325635 Bodde i princip granne med Benny.
När dom hade första Rottnen så hade dom kungen på besök och han åkte med Benny en stund.
Dom hade ju en grön Pendo med Log-max 750 på och när dom bytte till Rottnen så ville dom ha Log-max på den med men försäljaren ville att dom skulle prova Rottnes egna aggregat till 2000 tmmars servicen och va dom inte nöjda så skulle dom montera ett Log-max.
Men dom va nöjda med aggregatet så det blev inget byte.

Användarvisningsbild

Re: [MA] Rottne H21D, en genomgång

Fredrik Reuter  
#325640 Vad kul, tack för historien!
Benny måste i princip vara ensam om att kört skördare ihop med Kungen!
Hatten av!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).