Öppna kategorin

Fyrhjulingsstölder

23 inlägg 9343 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fyrhjulingsstölder

jannee  
#324742 Polismyndigheterna hittade i höstas ett lager av stulna varor p.g.a. att en av fyrhjulingarna hade just ett GPS larm monterat.
Tyvärr är det oftast också nysvenskar som håller till i denna bransch, tyvärr av den orsaken att de oftast är verkligt företagsamma, många innovativa lösningar.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fyrhjulingsstölder

dwurg  
#324771 På hojen har jag ett larmat skivbromslås, passar nog dåligt på en hjuling men kanske finns eller går att göra något liknande. För är det något dom inte vill göra så är det väl att föra oväsen.

Användarvisningsbild

Re: Fyrhjulingsstölder

Hammaren  
#325029
Hammaren skrev:Jag tänkte vi kunde dela med oss om vi har några tips för att förhindra stöld av atv, en bekant blev bestulen på sin hjuling för tredje gången i förrgår natt 😡 hans garage är felvänt så portarna vetter ut mot stora vägen mitt i byn. Hjulingen var rejält fastkedjad skall tilläggas. vad ska man göra? Svetsa en rörbur över hjulingen? Har ni några bra tips? Man blir ju så förbannad 😡 😡

Hörde idag att förövaren stulit en cykel i grannbyn och sedan cyklat 7km till garaget,lämnat cykeln och stulit hjulingen! :surp:

   TS
Avatar Fallback

Re: Fyrhjulingsstölder

Hema  
#325049
Hammaren skrev:
Hammaren skrev:Jag tänkte vi kunde dela med oss om vi har några tips för att förhindra stöld av atv, en bekant blev bestulen på sin hjuling för tredje gången i förrgår natt 😡 hans garage är felvänt så portarna vetter ut mot stora vägen mitt i byn. Hjulingen var rejält fastkedjad skall tilläggas. vad ska man göra? Svetsa en rörbur över hjulingen? Har ni några bra tips? Man blir ju så förbannad 😡 😡

Hörde idag att förövaren stulit en cykel i grannbyn och sedan cyklat 7km till garaget,lämnat cykeln och stulit hjulingen! :surp:

Låter som om det isf fanns verktyg i graget som löste problemet med låsningen? Eller hade han en väska fylld med bra-o-ha grejer måntro?

Användarvisningsbild

Re: Fyrhjulingsstölder

Hammaren  
#325110
Hema skrev:
Hammaren skrev:
Hammaren skrev:Jag tänkte vi kunde dela med oss om vi har några tips för att förhindra stöld av atv, en bekant blev bestulen på sin hjuling för tredje gången i förrgår natt 😡 hans garage är felvänt så portarna vetter ut mot stora vägen mitt i byn. Hjulingen var rejält fastkedjad skall tilläggas. vad ska man göra? Svetsa en rörbur över hjulingen? Har ni några bra tips? Man blir ju så förbannad 😡 😡

Hörde idag att förövaren stulit en cykel i grannbyn och sedan cyklat 7km till garaget,lämnat cykeln och stulit hjulingen! :surp:

Låter som om det isf fanns verktyg i graget som löste problemet med låsningen? Eller hade han en väska fylld med bra-o-ha grejer måntro?

Det var det senare alternativet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fyrhjulingsstölder

rokon  
#325137 Jag har en 3-hjuling från Kiew i Ukraina, fast det var den sista årsmodellen från Sovjettiden. Rätt kul maskin med sidvagn och även drivning på sidvagnshjulet hojen har även backväxel. Inte är jag nå orolig för att någon från öst skall stjäla den inte de har redan tillräckligt av dem. Ligger man 25 år "fel"
med sina prylar blir livet mer avslappnat.

Användarvisningsbild

Re: Fyrhjulingsstölder

Hammaren  
#326003 I natt hände det igen! En bekant blev bestulen på sin hjuling, han har garaget i huset :surp: plus att han hade kamera uppsatt, kameran hade satt igång men tyvärr blev inte svinen på bild 😡

   TS
Avatar Fallback

Re: Fyrhjulingsstölder

TheJo  
#326006 Tyvärr är det väl inte mycket man kan göra.
Vill något proffs tömma garaget så är det inte mycket som sätter stopp.

Det som är mest avskräckande hos oss är nog att vi har lagom mycket rörelse kring gården.
Men man är ju ändå orolig varje gång man är borta en längre period.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).